Gå til innhold

Til legen/evt. andre: bulimi og behandling


fortvilt

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet et innlegg her, så langt ikke fått svar. Lurte på om legen (evt. andre) visste om det fantes behandlingssted i utlandet (tror jeg hørte en gang om nordmenn som ble behandlet et sted i Sverige), hvor man kunne behandle folk med spiseforstyrrelser. Vil gjerne høre alt om dette. Det finnes nemlig ikke noe tilbud her i landet. Det overrasker meg at psykiatrien kan så lite om spiseforstyrrelser, og jeg vil så gjerne hjelpe kjæresten min. Koste hva det koste vil! Takknemlig for svar/info. Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fortvilt!

Jeg kjenner ikke til slike behandlingsteder,men har du prøvd å søke på Kvasir om spiseforstyrrelser?? Det kom frem ulike linker til behandlingsteder i Danmark og Sverige etter de norske. Kanskje du kjenner det stedet du søker etter?? Eller finner noen gode alternativer?

Det er utrolig for en innsatsvilje du har for at kjæresten din skal bli frisk, blir nesten misunnelig på henne, men også glad på hennes vegne.

Stå på, men glem ikke deg selv midt oppi dette her! !

Lykke til!!!

Koppi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fortvilt!

Jeg kjenner ikke til slike behandlingsteder,men har du prøvd å søke på Kvasir om spiseforstyrrelser?? Det kom frem ulike linker til behandlingsteder i Danmark og Sverige etter de norske. Kanskje du kjenner det stedet du søker etter?? Eller finner noen gode alternativer?

Det er utrolig for en innsatsvilje du har for at kjæresten din skal bli frisk, blir nesten misunnelig på henne, men også glad på hennes vegne.

Stå på, men glem ikke deg selv midt oppi dette her! !

Lykke til!!!

Koppi

Har hørt om et sykehus som heter Nils Christian Hougen. Det

er et privat sykehus som koster

penger. Men da er jo behandlingen desto bedre! Tror det er i Norge. Kjæresten din er heldig!!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Kjære fortvilet

Det finnes behandlere og egne senter hvor spiseforstyrrede personer blir behandlet. Men, det er for mange som lder og som må vente så alt for lenge før de eventuelt får den hjelpen de burde ha fått. Du spør om muligheter i Sverige og danmark. ja, de finnes. Jeg ville kontaktet Norsk selskap for spiseforstyrrelser eller anorexia bulimia foreningen for råd og adresser når det gjelder behandlere.Lykke til!Kjære kami

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borgen

Har hørt om et sykehus som heter Nils Christian Hougen. Det

er et privat sykehus som koster

penger. Men da er jo behandlingen desto bedre! Tror det er i Norge. Kjæresten din er heldig!!!

Lykke til

KJære deg

Haugen selv er ikke lege eller psykolog. Jeg vet ikke hvilke endringer han eventuelt har gjort i forbindelse med at han tydeligvis har startet egen avdeling???, men jeg ville forhørt meg om hvlke fagpersoner som eventuelt er knyttet til behandlingsopplegget før jeg søkte meg dit. Det var bare min mening. Jeg mener ikke med dette å si at personer som ikke er leger eller sykolog ikke kan være dyktige terapeuter, men personer uten klinisk kompetanse må vite å ikke trå over sitt kompetanseområde, det kan gi katastrofale følger.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...