Gå til innhold

P-sprøyte/p-piller og uteblitt mens....

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år. I september fikk jeg p-sprøyte. Skulle da fått ny i desember, men jeg hørte at andre leger ikke ga ut p-sprøyte til jenter som ikke hadde fått barn, da det kunne ta lang tid før man kunne bli gravid etter å ha gått på det... Den dagen jeg skulle ha tatt ny sprøyte, begynte jeg isteden på p-piller. Har gått på dette i tre år før. Men jeg fikk ikke menstruasjon da jeg skulle fått det! Jeg vet at det kan ta tid før man får tilbake mensen etter å ha gått på p-sprøyte, men jeg trodde man fikk det uansett når man gikk på p-piller... Kan jeg fortsette på p-iller nå, eller må jeg vente til jeg får tilbake mensen? For jeg kan vel ikke være gravid etter så kort tid med sprøyta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16032-p-spr%C3%B8ytep-piller-og-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til knem

Det er ikke uvanlig at menstruasjonsmønsteret blir litt forstyrret ved overgang fra p- sprøyte til p-piller. Det kan ta noen måneder før cyclus er helt iorden igjen. Du kan fortsette med p-pillene. Graviditet er svært lite trolig fordi du har brukt prevensjon hele tiden, men en graviditetstest kan du ta for sikkerhetsskyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...