Gjest uten kjærlighet Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg skrev innn for noen månder siden om kjæresten min som plutselig sluttet å elske og være forelsket i meg. Vi syntest begge at det var trist og begge ville fortsette for å få forholdet til å fungere igjen. Nå har det snart gått et år, han elsker meg fortsatt ikke, er innimellom forelsket i meg, men sier han er utrolig glad i meg og vil at vi skal leve sammen og en dag få barn. Jeg synest det han sier virker rart, og har vel fortrengt at han ikke elsker meg, og hvær gang jeg kommer på det blir jeg utrolig lei meg. Vi har det godt sammen stort sett, er hværandres beste venner og har ofte sex, vi har kranglet mindre dette året en det forje tror jeg. Men alike vel, jeg vil ikke leve resten av livet mitt uten å bli elsket, han sier hn tror og håper at det kommer tilbake, etter et år har jeg helt mistet troen. Hva ville dere gjort i min situvasjon? Jeg er så ufattelig lei meg, må liksom velge mellom han jeg elsker (den eneste noen gang) og det å bli elsket. 0 Siter
Moraki Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Du kan ikke være sammen med en som ikke elsker deg. Hva godt tror du kommer ut av det? Det høres kanskje brutalt ut, men du kan bare ikke leve sånn. Kjærlighet kan gjøre veldig vondt, I know. Men hvis han har sagt han ikke elsker deg mer, hva har dere sammen da? Du fortjener å være sammen med en som er sammen med deg fordi han elsker deg av ekte kjærlighet, ikke fordi han prøver å gjøre det. Jeg synes ikke du skal fortsette å være sammen med han. Jeg tror ikke det kommer til å bli noe bedre av å vente noe videre. Håper ting ordner seg for dere. 0 Siter
KaVa Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg ville forlatt han. Høres hardt ut, men jeg ville IKKE vie mitt liv til en person som ikke elsket meg. Fordi jeg fortjener bedre. Og det gjør han også. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Du må kutte kontakten med ham. Rett og slett, selv om det virker brutalt og umulig. Du kan ikke være sammen med en så vinglete, narcissistisk guttunge - som holder deg på pinebenken, gir deg forskjellige beskjeder og bruker deg som en sikkerhetsløsning i livet sitt. Ved å forlate ham vil du gi deg selv sjansen til et nytt liv med noen som virkelig fortjener deg - og han vi få beskjed om at det ikke nytter å forholde seg slik til andre mennesker. 0 Siter
Gjest sussilei Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Egentlig tror jeg typen din ikke skjønner hva det er å elske. Innimellom forelsket og veldig, veldig glad i + bra sex... Nærmest definisjonen på å elske, spør du meg. Men han er umoden og dum, for det første fordi han ikke kjenner igjen kjærlighet når han ser den, for det andre fordi han rett og slett ikke behandler deg særlig pent. Kutt ham ut ! Du kan ikke satse livet på en som sier at han ikke elsker deg ! 0 Siter
Gjest den dag kjem aldri Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Dette er ikke bra for deg, du brytes bare ned i et sånt forhold hvor du vet at han ikke elsker deg, iallefall innrømmer han ikke at han elsker deg. Gå fra han - det kan jo hende at det faktum at du ikke vil mer og at han mister deg kan bidra til at han innser at de følelsene han har for deg er kjærlighet. Hvis han ikke innser det da, da er det garantert at et forhold med han ikke er bra for deg. 0 Siter
Gjest mayax Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Deter er antageligvis en person som egentlig ikke skjønner seg på følelser enn dritt. Han er for trygg på deg (som plommen i egget) og der med går han rundt i den trua at følesan er borte. Prøv å si til han at du trenger tiden for deg sjøl og vent der etter på hannes reaksjona. Hvis han ikke reagerer i løpet av noen uker, opptil måneder med ka han føler for deg. Med rettselen for å miste deg forgått, så e han ikke noe å satse på. 0 Siter
Gjest gift og glad:) Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Kjære deg. Håper virkelig ikke at du tar alt det folk sier her alvorlig. Er det rart det er så mange skilsmisser??? Det å elske noen handler ikke bare om følelser, men først og fremst om å ta et valg om å elske og leve sammen med en person. Det er umulig å gå rundt og være forelsket og ”føle” at du elsker en person hele livet. Følelsene går opp og ned!! Jeg tror ikke kjæresten din helt vet dette.. Jeg ville gjort som Mayax sier jeg.. Overbevis han om at du trenger tid for deg sjøl, og vent på reaksjonen.. Han tar deg nok bare for gitt.. Lykke til:) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Kjære deg. Håper virkelig ikke at du tar alt det folk sier her alvorlig. Er det rart det er så mange skilsmisser??? Det å elske noen handler ikke bare om følelser, men først og fremst om å ta et valg om å elske og leve sammen med en person. Det er umulig å gå rundt og være forelsket og ”føle” at du elsker en person hele livet. Følelsene går opp og ned!! Jeg tror ikke kjæresten din helt vet dette.. Jeg ville gjort som Mayax sier jeg.. Overbevis han om at du trenger tid for deg sjøl, og vent på reaksjonen.. Han tar deg nok bare for gitt.. Lykke til:) Det å elske noen handler også om at man ikke holder vedkommende på pinekbenken med "kanskje - kanskje ikke"-oppførsel slik kjæresten til innsender gjør her. Jeg er helt enig i at man bør ta et valg og regne med at det kommer dårlige perioder i et forhold også. Men det hjelper fint lite om bare den ene tar forholdet på alvor. Ved å forlate ham, sender hun et signal om at hun ikke finner seg i å bli behandlet på den måten - både til ham, og til seg selv. Det kan føre til to utfall: 1) Han oppdager hvordan han virkelig føler for henne 2) Han fortsetter å vingle, men hun kommer seg videre i livet og treffer etter hvert en kar som er verdt å jobbe for et forhold _sammen med_. Klare grenser for hvordan man blir behandlet utgjør nok ikke den største trusselen mot ekteskapsstatistikken her i landet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.