Gå til innhold

barnetrygd


Gjest snooopy

Anbefalte innlegg

Gjest snooopy

Hei!! det jeg lurer på er om jeg kan kreve å få barnetrygden, du skjønner, jeg er ei jente på 17år og har mistet moren min pga kreft. Det jeg har forstått er at barnetrygd-pengene skal gå til mat og klær o.l. men i mitt tilfelle får jeg ingenting av pengene. I tillegg til dette mener pappa at jeg må handle mat for mine egne penger. Faren min tar alt, han har for et halv år siden fått seg kjæreste, og bor hos henne det meste av tiden. de andre av søskene mine tror på alle løgnene som pappa forteller til dem, f.eks. om at han gir meg såå mye penger til klær og mat, og at jeg aldri blir fornøyd. Det han i virkeligheten gjør er ingen av delene. Du skjønner, jeg arvet litt penger av mamma, og det bruker han mot meg, han sier at jeg må bruke opp de pengene før jeg kan få noe av han. Det vil si...jeg betaler både klær, mat og rett og slett alt for mine egne penger. Og jeg må innrømme at jeg kontaktet barnevernet et par ganger sist sommer for da var jeg helt uttafor (ikke på grunn av pengene, men av andre årsaker), da var alt klart og de sa at jeg skulle få fosterforeldre om jeg ønsket det, men av en eller annen grunn fikk broren min overtalt meg, så her sitter jeg.

Men så over til spørsmålet igjen, har jeg eller har jeg ikke krav på barnetrygden? Den beløper seg på ca.4300-4500 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Stønad utbetales normalt til verge. Det er så vidt jeg kan se ikke gitt regler i folketrygdloven om å fravike dette, antar det er vergemålsloven eller barneloven som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snooopy

Hun tenker sikkert på barnepensjon, ftrl kap 18.

Hva er forskjellen på barnetrygd og barnepensjon?

Har jeg overhodet noen rettigheter til å få disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...