Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg fikk for en tid siden stillt diagnosen kronisk elveblest. Jeg har vært skikkelig ille plaget i flere måneder nå, og medisinen jeg fikk har ikke hjulpet noe. Jeg har prøvd både Zyrtec og Kestine. Har bestillt ny legetime, men jeg lurer på hvilke andre medisiner som kan være aktulle å prøve ? Hvorfor hjelper ikke medisinen jeg har fått ?

Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16037-kronisk-urticaria/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

kjære kail

Kronisk urtikaria er en veldig plagsom tilstand - og dessverre ofte lite påvirkelig av medisiner. Heldigvis ser det ut til at plagene ofte forsvinner like plutselig som de kom.

Det kan være lurt å tenke nøye igjennom hvordan du lever - hvis du har et veldig hektisk og stressende liv kan det faktisk føre til eller forverre slike plager. Kan du klare å gjøre noe med livssituasjonen din er det ofte en hjelp. En annen ting er mye kaffedrikking og røyking som også kan være faktorer som forverrer tilstanden.

Det finnes også andre antihistaminer som kan prøves - og ofte må du bruke en noe høyere dose enn det som er vanlig for å få effekt. Både Clarityn og Telfast hevdes å ha god effekt på urtikaria, kanskje du kunne prøve en av dem? Du kan i alle fall snakke med legen din om det.

Håper du snart blir bedre og i mellomtiden lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16037-kronisk-urticaria/#findComment-74758
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...