Gjest ønske om godt svar Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 jeg er en jente (23) som har plagdes med smerter i hodebunn og store mengder håravfall i flere måneder nå. Problemene startet for nesten ett år siden ved at jeg begynte å miste mye hår, i tillegg kjente jeg litt smerte ved å ha håret i hestehal ol. Problemene ble bare verre, og etter flere besøk hos fastlege ble jeg sendt til hudlege. Ved en biopsi av hodebunn ble det fastslått betennelse i hodebunn. Prøvde med betnovat-behandling et par uker, uten at dette gav noe resultat. Det eneste legen sa var at dette sannsynligvis ville gå over med tiden. Det har det ikke gjort. Nå har jeg snart gått et år, og har fortsatt svært vondt i hodebunn. Greier nesten ikke å sette opp håret, og vondt bare å dra hånden gjennom håret. Håret er dessuten blitt veldig tynt, til forskjell fra kjempetykt hår før. Det vokser heller så og si ikke noe nytt hår. Kun svært lite, og dette ramler også av som det andre. Ikke bare er det kjempefrustrerende å miste så mye hår, ha så store smerter, men i tillegg også se at det ikke vokser ut noe hår...Har hatt bleket hår i et par år (frem til da problemene startet), mulig dette har sammenheng? Hva kan dette være? Er svært plaget av smertene og hårtapet. Finnes det noen forklaring? Bør jeg oppsøke noen igjen for ytterligere undersøkelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160420-hodebunnsproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinos Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg vet akkurat hvordan du har det! Det sammen har nemlig rammet meg, betennelse i hodebunnen. Dette har resultert til at jeg klør og svir og ikke minst har smerte i hodebunne. Jeg vet ikke hvordan du har det, men en kan se tegen til betennelsen i form av småe røde prikker og kviser i hodebunnen. Jeg selv har hatt veldig tjukt hår, men dessverre etter at jeg ble rammet av sykdommen har jeg mistet veldig masse. Har prøvd det meste i markede. Alt fra betennelses dempende lotion til sterke tabletter som Roaccutane. Roaccutane dempet en god del av kløen og svien men problemet kom dessverre tilbake etter avsluttet behandling. Nå for tiden vasker jeg hodebunne med Hibiscrub(vaskemiddel som kirurger desinfiserer sine hender med) Dette vil roe ned litt av symptomene. Jeg har ikke tenkt å gi opp kampen mot betennelsen, selv om jeg har kjempet mot den i snart 9år. Lykke til og stå på 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160420-hodebunnsproblem/#findComment-1037954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinos Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Hei jente på 23! Jeg ville gjerne vite om du også har små røde prikker på hodebunnen? Jeg også plages av små kviser på hodebunen! Klør du også? Kunne du undersøke det? For da kunne vi nemlig utveksle erfaringer fremover hvis noen av oss skulle være så heldig å finne noen god medesiner! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160420-hodebunnsproblem/#findComment-1040122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei, og ja, du bør oppsøke noen igjen for ytterligere undersøkelse for om mulig å få en diagnose. Det finnes hudlidelser som kan omfatte hodebunnen, som gir en så kraftig betennelse at det skader hårsekkene. En slik betennelse bør dempes så skaden ikke blir permanent. Oppsøk hudelegen din igjen og fortell at plagene ikke blir bedre, og hudlegen vil da vurdere om det bør tas en ny biopsi. Under enhver omstendighet bør en slik vevsprøve undersøkes med vanlig vevsundersøkelse (histologi), og i tilleg skal det gjøres en immunundersøkelse på vev, for å se om plagene skyldes skade forårsaket av immunsystemet. Jeg synes din beskrivelse av plagene er såpass omfattende at du bør ta en ny runde for om mulig komme årsaken nærmere. Sammenheng med bleking er nok ikke sannsynlig, men en bør nok også vurdere en allergitest. Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160420-hodebunnsproblem/#findComment-1040612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.