Gå til innhold

Angst?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en lillesøster som muligens har angst. vet ikke hvordan jeg skal finne ut av det og trenger hjelp.

Hun kan plutselig komme gråtende å si at hun er redd , eller trist , men vet ikke hva det kommer av.

Min mor har hatt/har angst , og før fikk hun såkalte "anfall"

Vi var små da og visste ikke helt hva det innebar , men jeg husker at hvis vi var på skoleavslutninger eller liknende så måtte mamma plutselig dra hjem fordi hun hadde "anfall"

Er dette arvelig. Hvordan kan jeg tolke tegnene? Lillesøsteren min er nå 17 år og har alltid vært sjenert og ikke hatt noe særlig til selvtillitt.

i mars i fjor tok kjæresten hennes livet av seg , han hengte seg etter en krangel med henne der hun hadde sagt at det var slutt mellom dem. hun sier selv at dette er noe som tilhører fortiden , men kan dette være grunnen til at hun ubevisst blir redd og føler for å gråte? noen netter må vi ligge å snakke med henne hele natta , fordi hun ikke tørr sove. hva skal vi/jeg gjøre? Hun har alltid vært oppmerksomhets-syk , så jeg vet ikke om dette er noe som er reellt eller om hun virkelig er syk??

-vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160436-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun ikke er/har vært så oppmerksomhetssyk som du tror.

Hvis hun noen ganger er redd for å sove som du beskriver, tror jeg det kan ha med angst å gjøre.

Jeg har det også sånn noen ganger, at jeg er redd for å sove i tilfelle det skulle "skje noe". Først det siste året har det gått opp for meg at jeg har hatt angst og diverse siden jeg var liten, om enn ikke i like stor grad som nå.

Det kan være angst hun har, ikke undervurder eller fordøm hennes behov for oppmerksomhet - det viser jo at noe ikke er helt som det skal. Jeg ville hjulpet henne til å søke hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160436-angst/#findComment-1041463
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...