Gå til innhold

vanskelige tanker omkring abort

Anbefalte innlegg

Gjest marwell26år

hei ..jeg har store problemer i forhold til en abort jeg tok for to år siden..jg hadde helt panikk da og jeg kjente ikke barnefaren..hadde sex med han en gang..og tok abort --vi har begge barn far før -men så viser det seg at han er min store kjærlighet og vi ble sammen for et og et halvt år siden..nå sliter jeg sånn med kvaler og mørke tanker omkring den aborten..blir fysisk dårlig av det..svimmel og får nesten ikke puste noen ganger når jeg tenker på det..hr snakket med rådgiver og psykolog men det hjelper ikke...har noen noen gode råd å gi meg..jeg henger fast i fortiden og kommer meg ikke videre,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160448-vanskelige-tanker-omkring-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest se fremover

Hei, du må prøve å gå videre. Snakk med lege / psykolog i den grad du trenger det, for å komme videre.

Det er langt fra sikkert at deres forhold hadde fått utviklet seg og blitt det det er i dag hvis du hadde valgt annerledes den gangen, uansett kunne dere ikke vite det da.

Dere har nå gode forutsetninger for å lage en familie, dere / du vil alltid bære med deg det som skjedde, men det skal ikke behøve å være altoverskyggende.

Du har sikert tenkt det og hørt det tusen ganger før: Uansett hvor mye du grubler og bebreider deg selv, kan du ikke gjøre om på det som har skjedd. Jeg skjønner at avgjørelsen i ettertid ble feil, men det er ingen forbrytelse å ta abort. Og du hadde gode grunner. Du har ingen grunn til å straffe deg selv.

Du har et valg: Vil du la disse mørke tankene ødelegge for deg, eller vil du se framover og satse på livet? Som sagt: Du velger selv.

Jeg kunne også ha brutt ned meg selv med slike tanker. For mange år siden tok jeg abort. Jeg var 20 år og hadde nettopp begynt på utdannelsen. Jeg var sammen med barnefaren, men vi var helt enige om abort. Så slik ble det, og alt gikk greit.

Senere i livet har det vist seg at dette var den ene sjansen jeg fikk. Hadde jeg handlet annerledes om jeg visste dette den gangen?

Det nytter ikke å tenke slik. Jeg tenker aldri på hvor gammel denne ungen kunne ha vært nå osv. Har hørt om noen som regner ut terminen og har det vondt på "fødselsdagen", det kunne jeg aldri gjøre. Jeg husker hvilket år jeg tok abort, men det er også alt.

Gjest marwell

Hei, du må prøve å gå videre. Snakk med lege / psykolog i den grad du trenger det, for å komme videre.

Det er langt fra sikkert at deres forhold hadde fått utviklet seg og blitt det det er i dag hvis du hadde valgt annerledes den gangen, uansett kunne dere ikke vite det da.

Dere har nå gode forutsetninger for å lage en familie, dere / du vil alltid bære med deg det som skjedde, men det skal ikke behøve å være altoverskyggende.

jeg vil gjerne få takke dere så mye for innspill:)Det er sant det dere sier, men noen ganger er det emosjonelle så sterkt..tusen takk!Jeg skal prøve så godt jge kan!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...