Gå til innhold

Spondy epifysial dysplasi og Paranoid Schisofreni.

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år, har en abort bak meg, men ønsker å få barn snart.

Her er mine utfordringer:

Min samboer har Spondy epifysial dysplasi og med tanke på barn, vil jeg gjerne vite hva sjangsene er for at våre barn vil få sykdommen.

Min bror er paranoid schisofren, min mor hadde lignende symptomer, hans tvilling bror viser lignende symptomer og hans sønn har også symptomene. Hvor arvelig er dette?

Vil kanskje omvurdere å få egne barn dersom risikoen er stor for at de blir fysisk og phykisk syke.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Prøv å poste spørsmålet på forum for psykiatri. Kanskje Nhd kan besvare spørsmålet.

Jeg har funnet svarene selv. Ved medfødt spondyloepifysal dysplasi (som er en sjelden kromosom feil) er det 50 % sjanse for at barnet får det. Dersom jeg føder et frisk barn, vil ikke dette barnet føre sykdommen videre, men dersom barnet er sykt og overlever, så har det 50% sjanse igjen for å få barn med samme kromoson svikt. Jeg skal sjekke psykiatrien for svar på hvor arvelig paranoid schisofreni er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...