Gjest bipolar II Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har brukt litium med god effekt, men må pga mye bivirkninger slutte på den. Tidligere har jeg forsøkt lamictal, men etter første opptrapping (til 50 mg) fikk jeg utslett og beskjed om å slutte på de. Topimax gav meg mye psykiske bivirkninger, og jeg måtte derfor slutte med denne også. Hva ville du/dere anbefalt meg nå? Kan jeg f.eks trappe opp lamictal enda saktere (starte med 10 mg eller noe) og forsøke det igjen? Eller hva er alternativene? Har brukt tegretol med litt effekt (men ikke nok til å holde meg utenfor innleggelser). Er f.eks Trileptal et alternativ? Ligner ikke den tegretol, men med mindre bivirkninger? Eller hva med deprakine? Eller hva med orfiril? Kan du si noe om hva du ville anbefalt? Jeg vil helst unngå bivirkninger som trøtthet og vektøkning så langt det er mulig. Bruker fluoxetin 20 mg i tillegg. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160482-hvilken-medisin-mot-bipolar-2-lidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.