gripdagen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei jeg er en jente på 20 år venninen min er 21 år og sliter med selvskadelse. Hun kutter seg selv på håndledd, legger, lår og hofter. Det begynte med bare håndleddene, så fant hun ut at hun måtte klare å skjule det for andre og valgte derfor kutte seg andre plasser som ikke er så lett synlige. Hun begynte med dette for 1 år siden da en god kamerat av henne tok livet av seg, og har hatt det vanskelig etter det. Hun har også før slitt med spiseforstyrrelser. Hun har fortalt dette bare til meg, og eg har bedt henne søke hjelp. Hun var en gang hos psykolog, men synes bare at han var teit og ubrukelig. Eg fant telefonnr til en lokal psykolog til henne men hun nekter å få hjelp. Det blir bare verre og verre, hun ringer meg og gråter og sier at hun blør så masse at hun må bandasjere seg. Vi studerer på forskjellige ender av landet og det er vanskelig for meg å trappe opp med en gang hun trenger det. Eg vet ikke hva mer eg kan gjøre for henne og trenger hjelp av deg som er psykiater, kanskje du kan gi meg ett godt råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160498-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis hun ringer og ber deg om å ordne opp når hun skader seg, har du rett til å dra inn trediepart som har en større reell mulighet til å hjelpe. Vet du hvem som er hennes fastlege? Da kan du kontakte han/henne. Hvis ikke kan du kontakte en annen fastlege / kommunelege 1 i kommunen (hvis det fortsatt finnes). Du kan også kontakte legevakten / politi om hun ringer deg og forteller hun har skadet seg. Det blir helt feil om hun skal forvente at du stiller opp fra den andre kanten av landet, samtidig som hun nekter å ta imot den hjelpen som finnes lokalt. Det kan hende den psykologen hun var hos ikke dugde. Det kan hende det var hun som ikke gav det en sjanse. Uansett må hun være villig til å gjøre nye forsøk på å få hjelp, om du skal fortsette å stille opp. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160498-hjelp-meg/#findComment-1038766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.