Gå til innhold

Smerter under ribbbeina.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på.... Ofte om morgenene når jeg våkner, har jeg en stikkende smerte i venstre side, under ribb-beina, på sida og litt framme på sida og bak. Noe muskulært? Kjennes når jeg puster. Når jeg står opp, og har fått strukket meg litt, blir det nesten borte. Kan merke at når jeg legger meg om kvelden, så er det best å ligge på venstre sida. Kjenner mindre til det da. Kan jeg gjøre noe selv for å bli kvitt dette? Øvelser Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160517-smerter-under-ribbbeina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har erfaring med at lunger kan gi den form for smerter... kjentes ut som om jeg hadde strekk fra skuldra og skrått nedover på brystsiden. Jeg hadde punktert lungen da! Tror det finnes tilfeller av at lunger kan falle ned til f.eks 3/4, og da kan dette gjøre vondt. Smerten avtar da senere ved at man aktivt fyller den opp igjen med pusting. Det kan undersøkes om du har blemmer i lungen, men det er dyre tester i spesialmaskiner som kan finne disse.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Mest sannynlig sitter problemet i brystkassen eller i mellomgulvs-muskelen. Typisk da at det er sammenheng med bevegelser av brystkassen eller liggestilling. Høres fornuftig ut med tøyninger der du får strukket ut de små musklene mellom ribbena. Dersom ikke plagen forsvinner gradvis bør du kanskje kontakte legen din for å utelukke at du har sykdommer i milten eller nyren som ligger på venstre siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...