Gjest norlænning.. Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har i flere år hatt periodevis store plager med kløe i hodebunnen. Fikk diagnosen Psoriasis, og resept på hydrokortison (flytende). Dette sitter akkurat i overgangen mellom hode-nakke, og i aktive perioder er det kjempevondt, har stiv nakke (egentlig "stiv hud"!) og det siver væske fra området. Har dessuten hissig røde områder, og "kaker" av hud, el hudfett, regner med at de er bekgrunnen for diagnosen jeg fikk. Dette KAN jeg få roet ned med hydrocortison, men det blusser raskt opp igjen. På omtrent samme tiden som dette oppstod, fikk jeg lignende symptomer i skrittet, med periodevis sterk kløe (verst når jeg har menstruasjon, kan ikke bruke bind, heller ikke gjenbrukspapir ved toalettbesøk), alltid NOE kløe. Huden blir på det verste "hard", hovner opp og væsker, har også mistet MYE kjønnshår. Men, når jeg er hos lege sier de "psoriasis er det ikke, tror jeg, aner ikke egentlig HVA det er, men siden du kan leve med det, så.." Har klort meg så mye nedentil at det nå kommer tilleggsproblemer i form av kviser (tror huden er så arrete at svettekjertlene gror igjen, jeg!), og det plager meg veldig! Orker ikke gå til fastlegen min, er ikke direkte imponert over diagnostiseringen/ oppfølgingen. Ser selv at vanlige, respetfrie sårsalver hjelper mer enn hydrokortison, sopp er det IKKE, er nå rimelig desperat. Symptomene er alltid verst om natten, og da jeg fikk et råd (fra lege) om å gå truseløs, i skjørt, ble jeg "helt spedalsk". Forstå det, den som kan! Holder ellers neglene superkorte, bruker ikke såpe i skrittet, er nøye med håndhygienen, bruker bare bomullsundertøy etc, etc, alt "etter boken".. Men, jeg drømmer fortsatt om en natt, eller fler, der jeg kan sove godt, og våkne opp om morgenen uten å ha klødd meg til blods om natten.. Finnes det gode hudleger her i nord, som man kan oppsøke "privat"?? Noen som vet?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160530-psoriasis-nei-det-tror-jeg-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er hvertfall to hudleger med privat praksis i Tromsø. Den ene heter Stenvold, den andre Falk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/160530-psoriasis-nei-det-tror-jeg-ikke/#findComment-1038781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.