Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en mann på 38år, slank og sunn, men jeg har nå slitt med kvalme og diare i 3 uker. Kvalmen kommer og går. Diare 1-2 ganger for dagen. Et par, tre dager i denne perioden har jeg hatt tilnærmet normal avføring. Har vært hos fastlegen for 1 uke siden og tok 3 forskjellige avføringsprøver som var negative. Det var også urinprøven. Kan ikke se blod i avføringen. Ingen magesmerter bortsett ifra rett før diare. Ingen feber men føler meg trøtt. Ingen forstoppelse. Har i perioder en del luft i magen med svært dårlig lukt. Moderat matlyst. Tatt av 3 kg som er mye for meg, 75kg, 188cm høy. Har prøvd diett flere ganger uten resultat (loff, blåbær, cola etc.) Var hos Nimi på Ullevål og fikk svidd av 4 nerver bak i korsryggen i fbm. mine ryggsmerter. Ca. 1 time etterpå startet diareen, dvs. 3 uker siden. Har snakket med Nimi som sier at dette ikke skal være en bivirkning, men at jeg kan få nedsatt immunforsvar en periode. Ble også forkjølet 3-4 dager etterpå samt fikk sopp på tungen som jeg aldri har hatt før. Har ikke vært noe stress de siste måneder.

Har du noen formening om årsak og behandling? Kan det være noe alvorlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160561-kvalme-og-diare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å si noe sikkert om årsak. Høres rart ut om det skulle ha noe med rygg-behandlingen å gjøre. mest sannsynlig er det virus-utløst, kan stemme med forkjølelsen. Legen din har utelukket unormale bakterier, men virus kan ikke påvises ved prøver. Opptil 3 avføringer om dagen ansees som normalt. Men valme og mage-besvær bør utredes, kanskje bør et røntgenbilde av tarmen vurderes. Du kan en periode prøve Vi-siblin fiberpulver ( fåes på apotek) iblandet Biola-melk morgen og kveld. Dette normaliserer tarm-aktiviteten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160561-kvalme-og-diare/#findComment-1041058
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...