Gå til innhold

Rådgivning i stampe

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Finner ikke ETT svar på innlegg som handler om hvordan man skal løse problemene sine som ikke blir besvart med å råde om psykolog eller medisinering her.

Det er alt rådene sier. "Oppsøk fastlegen din".

Det må da finnes flere råd, flere ting en kan gjøre? Det foreskrevne har mye for seg det, men man kan likevel ikke se bortifra andre måter å få det bedre på...

Syns rådgivningen på dette forumet ligger i stampe. Klart det er vanskelig å gi gode råd, men det er en trend å bare henvise folk til leger og medisiner.

Eller hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160570-r%C3%A5dgivning-i-stampe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt enig med deg.Det finnes mange gode råd for å få det bedre.Medisinering bør vel kanskje være nærmest siste utvei?

Det hjelper ofte å prate,hvis man har noen å prate med.

Fysisk aktivitet i form av turer i marka,eller trene på et helsestudio?

Det er viktig å prøve ut litt.

Litt enig med deg.Det finnes mange gode råd for å få det bedre.Medisinering bør vel kanskje være nærmest siste utvei?

Det hjelper ofte å prate,hvis man har noen å prate med.

Fysisk aktivitet i form av turer i marka,eller trene på et helsestudio?

Det er viktig å prøve ut litt.

Helt enig med Bratz. Prøve selv : viktig med aktivitet, mye og velge mellom der. Frisk luft kan man få samtidig som også er viktig.

Må man ha medisiner er min oppfatning at regelmessige samtaletimer hos legen er viktig. Føle å bli fulgt opp, ikke bare få en resept. Må nødvendigvis ikke være psykolog/psykiater. Selv går jeg til fastlege og blir fulgt opp. Man kan også finne en fortrolig venn eller en i familien. Det viktigste er å bli hørt. At noen lytter og forstår.

Tenke positivt er veldig viktig.

Søvn er veldig viktig. Nesten første bud vil jeg si for å ha en så god dag som mulig.

Mitt motto er:

Nyt gode perioder og

gjør det beste ut av de dårlige.

Annonse

Gjest en annen

Jeg er ikke enig. Har inntrykk av at de fleste råd der lege anbefales er svar på innlegg hvor problematikken tilsier hjelp fra fagperson. De fleste innlegg her er av den art. Noen få innlegg går på mer allmennmennskelige (ikke syklige) problemer, men disse rådes sjelden til å oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...