Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

datter min ble født november ifjor er nå snart 3 mnd gamle

alt står bra med henne..

men vi har lagt merke at datteren har 3 brystvorter..

hva er feilen??? hormonforsyrrelse??? misdannelse???

hvordan skal vi få fjerne den ene vorter??? vi kommer fra oslo

vi blir takknemlig å få svar fra dem..

PS kanskje skrev jeg ikke riktig norsk men jeg prøvde så jeg kan!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16068-brystvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Kan du ikke ta det opp med fastlegen din, da? Han vil kunne veilede deg...

Norsken din er forresten veldig bra!! :o)

Hei Jeens !

Her er et spørsmål jeg tidligere har besvart som kanskje kan være av interesse for deg:

"Ekstra brystvorte

Da jeg var hos legen min nylig for en vorte på magen fikk jeg til min overraskelse beskjed om at det er en ekstra brystvorte. Kan jeg få brystkreft i den og bør jeg ta den vekk?

I likhet med andre pattedyr har vi mulighet til å utvikle en rekke brystkjertler. Ettersom mennesker vanligvis føder ett eller to barn pr svangerskap har vi naturlig nok ikke behov for mer enn to bryster. Det er likevel ikke helt uvanlig å ha en ekstra brystvorte. Under brystvorten er det som regel lite kjertelvev, og man kan derfor oppfatte vorten som en ruglete føflekk. Iblant kan brystvorten være ledsaget av mer kjertelvev slik at det ligner et bryst. Ekstra brystvorter og bryster oppstår gjerne langs den såkalte melkelisten som strekker seg under huden fra armhulen via brystvortenes vanlige plassering til lysken.

Etter hvert brystvev kan rammes av kreft. Risikoen for å få kreft i en tredje brystvorte er imidlertid ikke større enn i de andre to. Hvis man opplever den overtallige vorten som kosmetisk skjemmende, kan den enkelt fjernes med et lite inngrep som utføres i lokalbedøvelse."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16068-brystvorter/#findComment-75407
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...