Gå til innhold

Angst og depresjon

Anbefalte innlegg

For en stund tilbake skrev jeg et par innlegg om tap av personlighet og selvtillit og om min såkalte utbrendte samboer. Hvor jeg fortalte situasjonen om at min samboer hadde blitt utbrendt på jobben og fått store angst og depresjonsproblemer. Oppe i alt dette skulle vi fungere som et par, men slik gikk det altså ikke.

Situasjonen er nå slik at min tidligere samboer går nå til psykolog og lege, og har fått plass i samtalegruppe og har i tillegg begynt på antidepressive.

En dag kom han å fortalte at han ville at vi skulle flytte fra hverandre, at han ikke orket andre enn seg selv akkurat nå. Jeg flyttet i fortvilelse til en venninne og har bodd der i snart to mnd. Jeg og samboeren min har nesten ikke hatt kontakt i løpet av denne tiden, og når jeg kommer for å hente ting i leiligheten rømmer han til foreldrene sine og ringer og sier at det er for mange mikset følelser til å orke å se meg.

Nå har det seg slik at jeg ikke har råd til å betale husleie to steder, så jeg fortalte han at noe måtte skje. Han sa at han følte at han ikke hadde blitt noe bedre av å gå til psykolog og lege, og trengte mer tid for seg selv. Det endte opp med at vi bestemte oss for å selge leiligheten og flytte hver til vårt.

Jeg har prøvd å hjelpe samboeren min så godt jeg kan, men han har ikke villet ta i mot hjelp fra meg. Istedet har han bare skjøvet meg lengere og lengere unna.

Jeg har vanskeligheter for å forstå hele situasjonen. Hvis han er så glad i meg som han sier han er, hvorfor vil han ikke ha en person som står han nær og som kan være der for ham og støtte ham i den vanskelige tiden. Hvorfor vil han ha meg ut av livet sitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160822-angst-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...