Gå til innhold

Ringorm eller elveblest

Anbefalte innlegg

Min datter har de siste 2 ukene klødd veldig i hodebunnen,og det har nå dannet seg små skorper.

Nå ca to uker etter har jeg fått en intens kløe på kroppen og i hodebunnen.

Utslett på deler av kroppen som jeg synest ligner på elveblest,men enklete steder er disse utslettene rundere og de har økt i størrelse.

Mest under armene,i lysken og under rompeballene er det mest utslett.

De har blitt færre ,men jeg klør fremdeles.

Må jeg til lege for å få resept på evnt.soppinfeksjon,eller kan jeg prøve canesten som jeg allerede har liggende?

Kan dette smøres i hodebunnen?

Jeg er veldig redd for at dette skla føre til håravfall,vil ringorm etter hvert føre til dette?

Vi har nettopp fått en hundevalp og har katt,hvilken behandling må de evnt.få?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160828-ringorm-eller-elveblest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

matmoms1365380759

Hei.

Jeg har samme problemet, jeg har fått ringorm fra katten min. Det er utrolig kjedelig.

Katten min måtte vi vakse med Jod oppløst i vann to ganger. Dette får du hos dyrlegen.

Vi fikk sløvende tabletter så han skulle holde seg i ro, for han er ikke så glad i vann. Men dette anbefaler jeg IKKE. Han ble irritert og veldig urolig, det var tydeligvis ganske forferdelig tilstand for han. Det tok flere dager før han var seg selv igjen.

Når det gjelder oss mennesker, er ikke behandlingen noe bedre. Jeg har fått en spesiell krem som skal smøres på to ganger om dagen i tre måneder. Men denne er på resept, så du må til legen for å få den. Canesten hjelper ikke hvis du har ringorm.

Det som er interessant, er at utslettene mine forsvant i sommer da det var skikkelig varmt. Men det har kommet tilbake nå, da.

Vær forsiktig, dette er veldig smittsomt. Vaks klærene dine ofte, ikke del håndkle med noen og ikke pill/klø på det. Jeg har allerede smittet to personer.. det er ikke noe gøy.

Det beste rådet jeg kan gi deg er at du bør gå til legen og få tak i salve. Og ta med dyrene til dyrlegen, for du blir aldri kvitt det hvis ikke dyrene blir kvitt det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...