Gå til innhold

Bart og hårvekst på legger etter p-pilleslutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Bartfrid
Skrevet

Lurer på om det kan være en sammenheng der?

Syns barten min var mye lysere før og hårveksten på leggene det samme. Er ikke mer enn 25 år. Er litt barter i slekta, men det er jo rart at det skulle bryte ut nå?

Kan det være pga hormonforandring/p-pille slutt?

Noen som har lest om eller vært borti lignende?

Skrevet

Det er mulig du har PCO eller PCOS, som er en hormonforstyrrelse. Iallefall noen merker av p-piller kan ha en effekt som minker symptomene, som kan være bart, mye hårvekst og noen andre ting.

• 4 måneder senere...
Gjest lille rosinen
Skrevet

Det er mulig du har PCO eller PCOS, som er en hormonforstyrrelse. Iallefall noen merker av p-piller kan ha en effekt som minker symptomene, som kan være bart, mye hårvekst og noen andre ting.

Hei Åsemor. Er inne på en lenke som ble lagt inn for lenge siden, og som du hadde svart på...

PCOS, hva ER egentlig det? Hvordan vet man at man har det? Og hvilken behandling kan man få?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vet det er lenge siden du skrev dette innlegget, men fant når jeg søkte på "bart". For, som deg så er jeg overbevist om at barten min ikke var så "stor" mens jeg brukte Diane p-piller. Ei stund etter at jeg begynte på et annet merke la jeg merke til at barten min vistes så godt. Og så kommenterte kjæresten min det noen dager etterpå, så da ER det IKKE innbilning.

Spørsmålet mitt nå er; hva gjorde du med det? Har du vært hos lege? Fjerner du den? Hvordan da...?

Åsemor her skrev jo at det kunne være PCOS, har du funnet ut noe om det?

Håper du har mulighet til å svare, siden vi tydeligvis er/var i samme båt :-)

Skrevet

Hei Åsemor. Er inne på en lenke som ble lagt inn for lenge siden, og som du hadde svart på...

PCOS, hva ER egentlig det? Hvordan vet man at man har det? Og hvilken behandling kan man få?

Hei!

PCOS er en hormonforstyrrelse, og jeg vet sannelig ikke hva man gjør for å behandle. Det verste med PCOS er ikke at man har litt ekstra hår, men at man gjerne mangler eggløsning, eller har eggløsning bare en sjelden gang.

Gå til www.google.com og søk etter PCO eller PCOS så tror jeg du vil finne mye informasjon.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hei!

PCOS er en hormonforstyrrelse, og jeg vet sannelig ikke hva man gjør for å behandle. Det verste med PCOS er ikke at man har litt ekstra hår, men at man gjerne mangler eggløsning, eller har eggløsning bare en sjelden gang.

Gå til www.google.com og søk etter PCO eller PCOS så tror jeg du vil finne mye informasjon.

Åi... Så man kan få litt vansker med å bli gravid da? Men jeg tror jeg har rimelig regelmessig menstruasjon... Men er jo litt vanskelig å vite det også da, når man går på p-piller...

Takk for svar :-) Og ha en fortsatt fin søndagskveld :-))

Gjest Bartfrid
Skrevet

Vet det er lenge siden du skrev dette innlegget, men fant når jeg søkte på "bart". For, som deg så er jeg overbevist om at barten min ikke var så "stor" mens jeg brukte Diane p-piller. Ei stund etter at jeg begynte på et annet merke la jeg merke til at barten min vistes så godt. Og så kommenterte kjæresten min det noen dager etterpå, så da ER det IKKE innbilning.

Spørsmålet mitt nå er; hva gjorde du med det? Har du vært hos lege? Fjerner du den? Hvordan da...?

Åsemor her skrev jo at det kunne være PCOS, har du funnet ut noe om det?

Håper du har mulighet til å svare, siden vi tydeligvis er/var i samme båt :-)

Jeg har ikke vært hos lege. Syns ikke det har vært SÅ ille at det var nødvendig.

Men jeg har kjøpt bleikemiddel hos parfymeriet og har bleika barten. Hehe :)

Og klippet den litt. *flau*

Men nå har jeg begynt på p-piller igjen pga at jeg har fått ny kjærest så vi får se hvordan det utvikler seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...