Gå til innhold

zoloft -tenner og søvn

Anbefalte innlegg

Gjest konsertina

Jeg har gått på zoloft i et år, har en dose på 75.

Selv opplever jeg at jeg har vært så utsligelig trøtt og sliten i denne perioden, noe jeg tok zoloft for å slippe. Med andre ord har den ikke hatt ønsket virkning. Alikevel mener legen min at jeg bør fortsette, 0og mener at trettheten ike har noe med medisinen å gjøre. Er trøtthet og slitenhet en helt ukjent virkning av zoloft?

Og finnes det noe som tyder på at zoloft påvirker tannhelsen? Tannlegen min lurte på om jeg gikk på noen medisiner nå, fordi jeg har hatt en voldsom økning i karies det siste året.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161038-zoloft-tenner-og-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest konsertina

En av bivirkningene ved SSRI kan være munntørrhet. Spyttet beskytter tennene, og ved redusert spyttsekresjon øker du risikoen for karies.

Dette kan du motvirke med Xerodent tabletter. Kjøpes reseptfritt på apoteket.

Det jeg nok lurer mest på er hvorfor jeg skal fortsette på disse tablttene, når de både gir meg dårlige tenner, og ikke ser ut til å hjelpe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...