Gå til innhold

Sår under foten. Mulig infeksjon?

Anbefalte innlegg

matmoms1365380759

I går gikk jeg veldig mye og hadde på meg skoene i minst 12 timer i strekk.

Da jeg kom hjem, hadde jeg store smerter i foten. Så jeg tok en titt og fant et sår midt på under tærne. Det var hovent og vondt, så jeg vasket det skikkelig med pyrisept og satt på plaster.

I dag våknet jeg og hadde fortsatt like vondt, jeg klarte ikke gå på foten. Etter jeg hadde dusjet og "myket" det opp, tok jeg en ny titt. Da trykket og klemte jeg litt på det, for jeg var redd det kanskje var noe inni. Da ramlet det en del puss ut etterfulgt av en stor, hvit klump. Nesten som en kvise. Tenkte kanskje at dett var dett, men da så jeg noe sort inni der. Klemte litt til og da fosset det blod ut.

Nå, ca ti timer og mye pyrisept senere, er det fortsatt hovent og vondt. Lurer på om jeg har fått en infeksjon? Dessuten lurer på hva det egentlig kan være? Byll, kvise, sår?

Bør jeg gå til legen? Har ikke hørt så mye pent om infeksjoner.

Kanskje noen har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161058-s%C3%A5r-under-foten-mulig-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du kan godt ta deg en tur til legen men ett godt husmorråd er å sitte med foten i litt grønnsåpevann. Det trekker betennelsen ut og renser såret. Ikke ha for sterkt grønnsåpevann og det må være ekte grønnsåpe ikke tilsatt noe annet.

Mvh

Du kan godt ta deg en tur til legen men ett godt husmorråd er å sitte med foten i litt grønnsåpevann. Det trekker betennelsen ut og renser såret. Ikke ha for sterkt grønnsåpevann og det må være ekte grønnsåpe ikke tilsatt noe annet.

Mvh

En spiseskje til 10 liter vann tror jeg er den anbefalte konsentrasjonen. Og skyll foten godt i rent vann etterpå, ellers kan grønnsåpen irritere huden veldig

En spiseskje til 10 liter vann tror jeg er den anbefalte konsentrasjonen. Og skyll foten godt i rent vann etterpå, ellers kan grønnsåpen irritere huden veldig

Kan man bruke slik grønnsåpe man kjøper på matbutikken eller må man kjøpe den dyre på apoteket?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...