Gå til innhold

er det skadelig for kroppen å stadig kaste opp?

Anbefalte innlegg

har kommet opp i en situasjon hvor jeg brekker meg til stadighet. Kaster opp nesten all maten jeg har spist. klarer ikke å holde på den lenger. jeg brekker meg ikke fordi jeg ønsker å tømme meg men fordi jeg er helt elendig fysisk.

spørsmålet er om dette kan være like skadelig som bulimi på sikt? eller er det de metodene som bulemikerne bruker for å kaste opp som er farlig?

ble litt bekymret nå

Fortsetter under...

Kan være skadelig for elektrolyttbalanse, tenner osv.

Kanskje du kan ha nytte av næringstilskudd? Eller kaster du opp dette like lett?

Du får diskutere med fastlegen eller spesialisten din slik at dere finner ut hva som kan hjelpe deg best. Hvis du er plaget av kvalme eller mye syre, så finnes det jo medikamenter som kan dempe disse symptomene.

Gjest har vært sånn

Det er helt sikkert ikke bra over lengre tid, men du burde heller søke å løse grunnen til at du kaster opp. For min del blir jeg sånn når jeg er nervøs og har angst. Dersom du ikke får fjernet grunnen for øyeblikket, kansje du burde prøve noe angstdempende medikamenter? Det pleier å roe ned systemet.

Annonse

Ja, som andre har sagt er det skadelig uansett årsak.

Det er også viktig å finne grunnen (den vet du kanskje) og finne en løsning på problemet. Tar det tid å få løst årsaken til problemet, er det viktig at du får hjelp og veiledning fra legen i mellomtiden.

mvh

Dumt spørsmål! Tenk deg om selv. Det er jo skadelig for kroppen å kaste opp over lengre tid

men hvorfor gir legen blaffen i problemene mine da? da kan det jo ikke være så farlig? spørsmålet var jo om det kunne likestilles med bulimi på sikt.

Gjest syntes ikke spørsmålet var så dumt

Dumt spørsmål! Tenk deg om selv. Det er jo skadelig for kroppen å kaste opp over lengre tid

all ting kan jo være skadelig. det er jo ikke bra å ha halsbrann på lang sikt. ikke bra å ha diare over lengre tid osv. spørsmålet er vel heller HVOR farlig det er og om det er en forskjell på å kaste opp naturlig og å fremkalle oppkast slik som bulemikerne gjør? De som får cellegift må jå regne med å kaste opp over flere måneder i strekk men har ikke hørt at det skulle være så farlig. Det er vel heller spørsmålet om oppkast kombinert med trening og sultning som er farlig.

Gjest Selvfølgelig er det skadelig

men hvorfor gir legen blaffen i problemene mine da? da kan det jo ikke være så farlig? spørsmålet var jo om det kunne likestilles med bulimi på sikt.

Det er nok fordi legen din vil at du skal ta eget intiativ til å oppsøke hjelp for disse problemene..

Han kan ikke bry seg om problemene hvis du ikke er villig til å bli frisk og villig til å oppsøke / be hjelp for dem og ta ansvar for å bli bra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...