Gå til innhold

Størrelsen på forum + div

Anbefalte innlegg

Gjest Webmaster, design

Hei alle sammen.

Jeg ser det er sterke meninger om størrelsen på forumrammene her. Men egentlig er det mye bedre enn før, for nå kan man skrolle hele siden siden ned, slik at man har toppen av forum akkurat på toppen og så kan man lese innlegg uten at hele siden flytter seg. Jeg har laget rammene høyere og lagt reklamen opp, er det bedre slik?

Når det gjelder den s'en som det er snakk om, har også jeg lurt litt på det, men kommet frem til at "online" ikke er et typisk norsk ord og valgte derfor å bruke appostrof som man gjør på engelsk. Helt enig at det er en vanlig feil i norsk språk, men tror det er riktig her.

Vi må gjøre slike endringer av og til fordi annonser og krav fra annønsører endrer seg stadig og vi må følge med i den utviklingen, ettersom det faktisk er det vi lever av. Håper dere har forståelse for det.

En annne grunn til denne endringen er at vi har begynt å kategorisere alle fagsvar fra forum og lager "vanlige" sider av spørsmålene og svarene. Man finner derfor igjen en mye finere inndelingen når man velger en av "portalene" på toppen. Vi har ca. 50 000 fagsvar, så denne kategoriseringen er ikke ferdig ennå, men hver dag vil listene over spørsmål og svar utvides.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161097-st%C3%B8rrelsen-p%C3%A5-forum-div/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Syns det ble veldig fint! Bra inngangsparti med ofte stilte spørsmål. Bra farge!

Det eneste jeg savner er at at det ikke lenger går å dra siden lengre ut, slik man kunne før. Mister oversikten, og det blir litt trangt. Ser heller ikke alt jeg har skrevet på forhåndsvisningsfunksjonen.

mvh

Gjest Webmaster, Utv.

Hei!

Syns det ble veldig fint! Bra inngangsparti med ofte stilte spørsmål. Bra farge!

Det eneste jeg savner er at at det ikke lenger går å dra siden lengre ut, slik man kunne før. Mister oversikten, og det blir litt trangt. Ser heller ikke alt jeg har skrevet på forhåndsvisningsfunksjonen.

mvh

Forhåndsvisningen er fikset.

Det blir faktisk helt håpløst mye scrolling hit og dit når overskriften i tråden er lang. Man må scrolle hele siden ned, så må man scrolle mot høyre, så opp igjen og har man da scrollet for langt til høyre, så må man ta hele prosessen om igjen.

Det blir for mye pes altså.

Det ble litt bedre, men fremdeles er det massevis av bortkastet plass på sidene som bare er store hvite felter. For øyeblikket har jeg fire aktive scrollefelt på siden, ett av dem horisontalt - ikke medregnet scrollefeltet på tekstboksen jeg skriver i nå. Det blir for mye å scrolle opp og ned og fram og tilbake med fire-fem forskjellige felter alt etter hva man skal se på.

Lag heller de to iframene i samme lengde som hele siden. Så blir det bare ett horisontalt og ett vertikalt rullefelt å holde styr på. Å kunne flytte på dem uavhengig av hverandre er vel og bra, men jeg tror de fleste heller vil prioritere å få utnyttet hele høyden på skjermen sin. Spesielt når feltene er så smale som de er.

Annonse

DOL var vel oransje tidligere en gang også? Var ikke det i utgangspunktet i 1996?

Det funker ikke med de lange kolonnene. Man må scrolle både her og der, altså både helt til høyre og på hver kolonne for å få frem alt innimellom, lite brukervennlig.

Gjest Big Mac

Nå har vi fått et søkefelt som er både tydelig og enkelt. Bra!

Førstesiden har også blitt fin.

Annonsene glir mer naturlig inn i sidene nå, og er mindre plagsomme.

Men det virker unødvendig å tilpasse tjenesten for 800x600 (eller hva det nå er). Se på nye Dagbladet, der tar de høyde for hele skjermbredden.

Fargene er sikkert en vanesak, men forskjellige farger for hver av "portalene" virker litt umotivert.

Selve logoen øverst til venstre bør være klikkbar.

Teksten "Sist oppdatert: Alltid" virker litt barnslig...

Ellers virker det som om skrifttypene er litt hummer og kanari - kanskje greit å standardisere på noe? (Tenker særlig på "Doktor Online's (sic) Forum - grafikken", som ser anneledes ut.)

Gjest Big Mac

Men det virker unødvendig å tilpasse tjenesten for 800x600 (eller hva det nå er). Se på nye Dagbladet, der tar de høyde for hele skjermbredden.

Fargene er sikkert en vanesak, men forskjellige farger for hver av "portalene" virker litt umotivert.

Ellers virker det som om skrifttypene er litt hummer og kanari - kanskje greit å standardisere på noe? (Tenker særlig på "Doktor Online's (sic) Forum - grafikken", som ser anneledes ut.)

+ når du trykker på "Oppdater liste" skjer det noe rart, da "hopper" hele siden opp et hakk.

Annonse

Gjest Webmaster, Utv.

Takk for konstruktive innspill. Gjerne flere av dem.

Takk for konstruktive innspill. Gjerne flere av dem.

'Teksten "Sist oppdatert: Alltid" virker litt barnslig...'

Hvor i all verden er det? Er det 'Siste svar' Big Mac mener? Jeg har i så fall en spalteplass som rommer akkurat som mye som dette (et svar som står der akkurat nå): 'Re: på tv når d'. Dette er _smalt_.

Andre eks under 'Spør oss!':

'Allmennmedisi', Foreldre-småb', Funksjonshem', 'Mat og ernærin'

Ikke engang hele feltene for brukernavn og passord kommer fram.

Gjest Big Mac

Hvor i all verden er det? Er det 'Siste svar' Big Mac mener? Jeg har i så fall en spalteplass som rommer akkurat som mye som dette (et svar som står der akkurat nå): 'Re: på tv når d'. Dette er _smalt_.

"'Teksten "Sist oppdatert: Alltid" virker litt barnslig..."

Hvor i all verden er det?"

Det er øverst til høyre, rett under søke-knappen.

Se øverst til høyre på siden, under "søk i basen".

Sorry, så ikke at det var besvart fra før. Svarte fra 100 nyeste.

Hehe, det er IKKE 'bedre enn før'. Men det har du vel fått med deg...

Helt, helt øverst er det et tre millimeters knøttefelt 'Søkeord her'. Bokstavene er barberte oppe og nede.

Og nå må jeg igjen scrolle fire-fem steder for å få sendt dette innlegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...