Gå til innhold

Vondt etter blodprøve...

Anbefalte innlegg

I forbindelse med en graviditet avleverte jeg blodprøver for fem dager siden. Vanligvis gjør dette meg ingenting, men denne gangen har jeg blitt blå nedover hele armen og til og med under neglen på tommelen. Jeg er også veldig øm i underarmen, virker nesten som dette blir værre ettersom dagene går. Har fått høre at jeg kanskje ble stukket gjennom blodåra, noen som har vært med på det før? Regner ikke med det er noe farlig, bare ubehagelig, men vil gjerne høre hva andre også mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161109-vondt-etter-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en stikker gjennom blodåren er selve blodprøvetakingen ofte litt vondere enn vanlig blodprøvetaking, hvor en ikke trenger å kjenne noe i det hele tatt. Det som da skjer er at du får en liten blødning fra blodåren. Dette ses som et blåmerke ved stikkstedet og litt nedover armen (pga. tyngdekraften). En kan da få litt ubehag i armen. vanligvis gir det seg etter noen dager. Dersom du synes det blir verre kan det være en ide å oppsøke legen din. I svært skjeldne tilfeller kan en få en infeksjon etter blodprøvetaking. Lykke til uansett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...