Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Dr. Online!

Jeg skriver til Dere da jeg begynner å bli rimelig oppgitt over min mor. Hun er en flott dame i midten av 60- årene. Hun har jobbet som nattevakt ved den lokale sjukeheimen i.....tja, 30 år og er fortsatt yrkesaktiv (50% ufør). Hun har Sjøgrenssyndrom og hun har behandlet begge øyner for grå stær.

I den siste tiden har hun blitt plaget av en "forferdelig" kløe over hele kroppen. Hun plages så voldsomt at hun klør seg "til blods" og har følgelig fått mange småsår på kroppen. Spesiellt på beina. Det er så ille at hun gråter og klør omhverandre etter at hun har lagt seg om kvelden. Hun sovner sjeldent før sånn i 05.00- tiden om natten.

Hun har vært i kontakt med sin fastlege om problemet, men der har hun fått medisin mot høye leververdier, noe som legen mener denne kløen kommer av. Dette bekymrer meg veldig. Og i og med at min nylig avdøde tante fikk en slik kløe over hele kroppen (det viste seg å være kreft) blir ikke bekymringen særlig mindre.

Kan dere hjelpe meg? Jeg er takknemlig for alle tips og råd.

Med vennlig hilsen

Roger Helgesen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...