Gå til innhold

Hypomani?


Gjest slabbedask

Anbefalte innlegg

Gjest slabbedask

I fjor høst opplevde jeg å bli veldig oppstemt i en liten periode jeg tror varte i 3-5 dager. Jeg lurer på om dette kan ha vært hypomani? Jeg var egentlig ikke spesielt glad, det kjentes mer som om jeg hadde tatt noe dop (uten at jeg veit hvordan det føles). Var rastløs, måtte gjøre noe/planlegge noe hele tida, pratet mer enn vanlig. Sov som vanlig, men jeg fikk ikke sove før på morgenen, i 4-5 tida. (egentlig er det vanlig for meg, men i ukene før dette sovnet jeg i 21-tida). Hadde noen innslag av innbilskhet, som at jeg kunne klare alt av høye utdannelser; kunne bli hva som helst! – til vanlig tror jeg at jeg ikke duger til noe.

Jeg var ikke irritert, og snakket ikke fortere enn vanlig, men foreldrene mine merket at jeg var annerledes.

Oppstemtheten var verst de 3-4 første dagene, så ble jeg gradvis deprimert igjen.

Var veldig deprimert hele høsten (diagnostisert som alvorlig), også før oppstemtheten.

Deprimert har jeg for øvrig vært i ca. 2 år (av ulik grad, stort sett har det vært overlevbart).

Har ikke opplevd dette verken før eller etter, men har siden jeg var liten hatt perioder hvor jeg blir helt hekta på noe (som f. eks at jeg skulle bli verdensmester på ski).

Går til psykolog, men jeg har ikke nevnt dette.. Bør jeg gjøre det?

Noen tanker om dette?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...