Gå til innhold

Bredden, webmaster - bredden!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

... og særlig ikke når sidelengs-scrollbar er helt nederst i trådlisten, ikke nederst i skjermbildet, så man må scrolle langt ned for å få tak i sidelengs-scrollbaren...

Liker ikke det nye designet jeg.

Når man publiserer nye nettsider bør man kunne klare å lage de nye sidene bedre enn de gamle, ikke dårligere...

... og særlig ikke når sidelengs-scrollbar er helt nederst i trådlisten, ikke nederst i skjermbildet, så man må scrolle langt ned for å få tak i sidelengs-scrollbaren...

Når man publiserer nye nettsider bør man kunne klare å lage de nye sidene bedre enn de gamle, ikke dårligere...

Når jeg flytter den scrollbaren helt til høyre ca 1 cm ned, så får jeg fram sidelengs-scrollbaren.

Gjør ikke du?

Men den horisontale scrollbaren er jo nederst på skjermen, jo! Uansett hvor langt ned i trådlisten du er!

Ihvertfall er det sånn hos meg.

Annonse

Enig.

Når det først gjøres en omfattende endring, hvorfor ikke fikse problemet med at DOL ikke bruker hele skjermbredden i samme slengen?

Det er EN ting som er alfa-omega når man skal lage et nytt brukergrensesnitt: å lage et utkast (beta-site eller hva man vil kalle det). Så lar man brukerne over et visst tidsrom teste dette og komme med tilbakemeldinger. Utrolig nok er det mange som rett og slett hopper over dett, og resultatene blir gjerne deretter, og det hele ender opp med å bli mye mer arbeid enn nødvendig.

"........................"

Nå er det plutselig slik at når jeg bruker scrolle-hjulet på musa i pulldown-menyen, så scroller jeg hele siden. Nedover - oppover står siden stille. Herlig :-)

Nå er det plutselig slik at når jeg bruker scrolle-hjulet på musa i pulldown-menyen, så scroller jeg hele siden. Nedover - oppover står siden stille. Herlig :-)

Noe sånt opplevde jeg i sta også....

Ikke kunne jeg scrolle trådlisten uavhengig av siden for øvrig i Opera heller. I ren desperasjon over stadig krasjende Opera så har jeg - høyst midlertidig - gått over til IE nå...

Noe sånt opplevde jeg i sta også....

Ikke kunne jeg scrolle trådlisten uavhengig av siden for øvrig i Opera heller. I ren desperasjon over stadig krasjende Opera så har jeg - høyst midlertidig - gått over til IE nå...

Spørs om ikke det beste er å gå og legge seg nå :-)

".........................."

Annonse

skorpionfisken

Sidelengs scrolling i trådlisten har det alltid vært.

Jammen før kunne man ta musa og dra heisveggen til siden slik at arbeidsområdet/leseområdet ble bredere. Sånn som man kan utvide vinduene i Windows. Da ble det ikke så mye scrolling. Det kan man ikke gjøre legner, og det savnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...