Samba Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei! Jeg avsluttet behandling med Roaccutane for ett år siden, etter å ha vært svært plaget med kviser i ansiktet. Det ble helt bra, men ca et halvt år etter kuren, kom det noe tilbake. Jeg begynte da på Yasmin p-piller, i tillegg til Dalacin til å smøre på morgen og kveld. Jeg syntes allikevel det ble verre, ringte til hudlegen min og fikk resept på tetracyklin uten å ha vært til undersøkelse. tok en kur, syns jeg ble litt bedre, men nå kommer det tilbake igjen. det er ikke svært mye, men mange små sorte prikker og minst to vonde kviser hele tiden. dette plager meg veldig. Bør jeg bare fortsette med ppiller og dalacin, og vente på bedring, bruke mer tetracyklin (som jeg har fått beskjed av hudlegen som er travel om å ta hvis jeg føler for det) eller må jeg bruke mer roaccutane? Hvis jeg skal ta mer tetracyklin, hvor mye? og skal Dalacin smøres på under eller over fuktighetskrem? Takk for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei, Jeg har selv tatt en kur med Roaccutane, etter å ha fått et litt kraftig utbrudd av nodulocystisk acne, noe som ble behandlet tidlig, slik at jeg kun hadde dette lokalt i ansiktet. Det tok lang tid før jeg merket skikkelig bedring, det kom ikke før etter 200 piller omtrent. Men jeg merket bivirkningene godt, det var mye neseblødninger, tørrhet i slimhinner og spesielt ble jeg veldig tørr i ansiktet. Men jeg må jo si at jeg ble veldig bra i lengre tid etter avsluttet behandling. Det har nå gått nesten 2 år siden jeg tok siste pille. Selv har jeg nå opplevd at ting er på vei tilbake, noe jeg ble fortalt at kun skjer i få tilfeller. Jeg skal derfor begynne på ny kur snart. Dersom man får tilbakefall etter en kur, er det nokså vanlig at man da tar flere piller pr dag under neste kur, for å øke effekten. Dette vil igjen bety mer/kraftige bivirkninger. Jeg studerer selv medisinske fag, og har, ut fra det jeg selv har lært, begynt å lure på om det hele kan komme fra lymfesystemet. Jeg blir nemlig mye bedre hvis jeg går til lymfedrenasje hos hudpleier. Jeg lurer veldig på om du er jente eller gutt, og hva slags diagnose du har fått. Jeg har nemlig tenkt mine tanker om prevensjon (da kunstig) kombinert med Roaccutane/kviser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1045012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hm, jeg så jo nå at du snakker om p-piller, og tenker meg jo da at du må være jente! Beklager dette Hva slags kviser får du? Er det små og mange? Eller føles de dypereliggende? Og hvor lenge er de der av gangen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1045013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Dividend Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hei, Jeg har selv tatt en kur med Roaccutane, etter å ha fått et litt kraftig utbrudd av nodulocystisk acne, noe som ble behandlet tidlig, slik at jeg kun hadde dette lokalt i ansiktet. Det tok lang tid før jeg merket skikkelig bedring, det kom ikke før etter 200 piller omtrent. Men jeg merket bivirkningene godt, det var mye neseblødninger, tørrhet i slimhinner og spesielt ble jeg veldig tørr i ansiktet. Men jeg må jo si at jeg ble veldig bra i lengre tid etter avsluttet behandling. Det har nå gått nesten 2 år siden jeg tok siste pille. Selv har jeg nå opplevd at ting er på vei tilbake, noe jeg ble fortalt at kun skjer i få tilfeller. Jeg skal derfor begynne på ny kur snart. Dersom man får tilbakefall etter en kur, er det nokså vanlig at man da tar flere piller pr dag under neste kur, for å øke effekten. Dette vil igjen bety mer/kraftige bivirkninger. Jeg studerer selv medisinske fag, og har, ut fra det jeg selv har lært, begynt å lure på om det hele kan komme fra lymfesystemet. Jeg blir nemlig mye bedre hvis jeg går til lymfedrenasje hos hudpleier. Jeg lurer veldig på om du er jente eller gutt, og hva slags diagnose du har fått. Jeg har nemlig tenkt mine tanker om prevensjon (da kunstig) kombinert med Roaccutane/kviser. Hei! Hvor mange piller tok du tilsammen og pr dag? Trist å høre at du har fått tilbakefall. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1045238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørnorge22 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 å kjipt da!! jeg vil ikke at mine kviser skal komme tilbake:( da dør jeg tror jeg. kjenner jo noen sånne antydninger innimellom men de forsvinner liksom etterhvert i løpet av dagen/natta. vil ikke få tilbakefall!!!!koster jo ikke akkurat lite de der pillene, dessuten er det et styr med de bivirkningene.sukk jeg hater kviser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1046113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei, Jeg har selv tatt en kur med Roaccutane, etter å ha fått et litt kraftig utbrudd av nodulocystisk acne, noe som ble behandlet tidlig, slik at jeg kun hadde dette lokalt i ansiktet. Det tok lang tid før jeg merket skikkelig bedring, det kom ikke før etter 200 piller omtrent. Men jeg merket bivirkningene godt, det var mye neseblødninger, tørrhet i slimhinner og spesielt ble jeg veldig tørr i ansiktet. Men jeg må jo si at jeg ble veldig bra i lengre tid etter avsluttet behandling. Det har nå gått nesten 2 år siden jeg tok siste pille. Selv har jeg nå opplevd at ting er på vei tilbake, noe jeg ble fortalt at kun skjer i få tilfeller. Jeg skal derfor begynne på ny kur snart. Dersom man får tilbakefall etter en kur, er det nokså vanlig at man da tar flere piller pr dag under neste kur, for å øke effekten. Dette vil igjen bety mer/kraftige bivirkninger. Jeg studerer selv medisinske fag, og har, ut fra det jeg selv har lært, begynt å lure på om det hele kan komme fra lymfesystemet. Jeg blir nemlig mye bedre hvis jeg går til lymfedrenasje hos hudpleier. Jeg lurer veldig på om du er jente eller gutt, og hva slags diagnose du har fått. Jeg har nemlig tenkt mine tanker om prevensjon (da kunstig) kombinert med Roaccutane/kviser. Hei! Hyggelig med svar. Jeg har mye bittesmå kviser rundt og på nesen, som nesten er små svarte prikker men de er ikke svarte hvis du skjønner. de er også på hake, panne og noe på kinn. ikke mye, men litt. med jevne mellomrom blir noen av disse til store, betente kviser som er der ca en uke. disse gjør vondt og ser forferdelige ut. det går virkelig ut over nervene mine, jeg orker ikke mer roaccutane, jeg orker ikke engang å bestille en legetime for å se på det....hva er lymfedrenasje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1047247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Hyggelig med svar. Jeg har mye bittesmå kviser rundt og på nesen, som nesten er små svarte prikker men de er ikke svarte hvis du skjønner. de er også på hake, panne og noe på kinn. ikke mye, men litt. med jevne mellomrom blir noen av disse til store, betente kviser som er der ca en uke. disse gjør vondt og ser forferdelige ut. det går virkelig ut over nervene mine, jeg orker ikke mer roaccutane, jeg orker ikke engang å bestille en legetime for å se på det....hva er lymfedrenasje? Hei. Jeg svarte nettopp på det med lymfedrenasje i et annet innlegg. Det har med å bedre sirkulasjonen ved hjelp av at man med en vakuumslange hjelper til med å føre lymfevæsken til lymfeknutene, slik at sirkulasjonen blir raskere. Dette utføres hos hudpleier, men kroppen har også en egen naturlig lymfedrenasje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1047303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofapus Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Hvor mange piller tok du tilsammen og pr dag? Trist å høre at du har fått tilbakefall. Lykke til! Jeg tok 4 esker, det er vel 400 piller. Tok 2 piller om dagen frem til eske nr 3, hvor jeg da begynte med 3 piller om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161167-kviser-kommet-tilbake-etter-roaccutane/#findComment-1047304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.