ny stefar Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Hei Lurte på om det er noen gode råd med tanke på bilsyke barn uten for mye bruk av medesiner. Barna er veldig vare for å bli kvalm under kjøreturer på mer en ca 45-60 min. Alder på barna er 4 1/2 og 5 1/2 år håper å kunne få noen gode råd. 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg kan bare gi noen generelle råd. Ikke la dem spise mye før bilturen. Spesielt ikke godterier. Gi ofte drikke, gjerne vann, og om det er mulig kaldt vann. La dem evt. spise litt frukt: f.eks. eplebiter kan være bra.Sørg for god luft i bilen. Hvis du ikke har klimaanlegg kan du åpne vinduet relativt ofte. Kjør rolig. Stopp relativt ofte. Hvis det er for ille kan du forsøke med sjøsykepiller. 1/2 pille Marzine kan være ganske effektiv i flere timer. Minstepakken kan du få reseptfritt (tror jeg). 0 Siter
Gjest Mista nikkløsnavnet Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Et gammelt kjærringråd er å"jorde"bilen. Fester et eller annet under den som da vil være i kontakt med bakken hele tiden. Jeg husker ikke hva slags materiale det var. Noen bekjente av meg hadde hørt om det, og ville prøve det ut. De hadde en hund som bestandig ble bilsjuk. Etter de monterte det, ble bikkja aldri mer sjuk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.