Gå til innhold

Bilsyke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurte på om det er noen gode råd med tanke på bilsyke barn uten for mye bruk av medesiner. Barna er veldig vare for å bli kvalm under kjøreturer på mer en ca 45-60 min.

Alder på barna er 4 1/2 og 5 1/2 år

håper å kunne få noen gode råd.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Jeg kan bare gi noen generelle råd. Ikke la dem spise mye før bilturen. Spesielt ikke godterier. Gi ofte drikke, gjerne vann, og om det er mulig kaldt vann. La dem evt. spise litt frukt: f.eks. eplebiter kan være bra.Sørg for god luft i bilen. Hvis du ikke har klimaanlegg kan du åpne vinduet relativt ofte. Kjør rolig. Stopp relativt ofte. Hvis det er for ille kan du forsøke med sjøsykepiller. 1/2 pille Marzine kan være ganske effektiv i flere timer. Minstepakken kan du få reseptfritt (tror jeg).

Gjest Mista nikkløsnavnet
Skrevet

Et gammelt kjærringråd er å"jorde"bilen. Fester et eller annet under den som da vil være i kontakt med bakken hele tiden. Jeg husker ikke hva slags materiale det var.

Noen bekjente av meg hadde hørt om det, og ville prøve det ut. De hadde en hund som bestandig ble bilsjuk. Etter de monterte det, ble bikkja aldri mer sjuk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...