Gå til innhold

brystoperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest cool water
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt silikoninnlegg(210cc, runde, under kjertel) i ca 6 år. I hele perioden har det plaget meg at brystvorten har pekt litt for mye ned og ut til siden. Går for tiden sakte men sikkert ned noen kg, etter litt for mye kos...Samtidig føler jeg at brystvorten synker og at området rundt utvider seg. Brystene er fine i bh, men det er alt og...

Dette har resultert i et stort ønske om å ta en ny operasjon. Spørsmålet blir da bare hva slags operasjon.. Er bare i midten av 20-åra og har ikke fått barn ennå. Dette i tillegg til arrdannelsen, gjør at et brystløft kanskje ikke frister så veldig. Jeg føler derfor at det er to mulige operasjoner, foruten det tradisjonelle brystløftet som kan gi meg et tilfredstillende resultat:

Bytte til noe større proteser som legges litt annerledes. Dette vil kanskje gi en rundere look og heise brystvorten lenger opp..?

Bytte proteser samtidig som det gjøres et løft ved snitt kun rundt brystvorten, (vet en klinikk på østlandet som gjør dette) i og med at jeg ikke har noe hudoverskudd som må fjernes. Da kunne jeg samtidig muligens forminsket området rundt brystvorten og.

Jeg har altså skissert tre mulige inngrep her, og skulle gjerne visst hva du tror ville være mest aktuelt!

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

Ja det synes at du er i midten av 20 årene. Når du blir litt eldre vil du erfare at det ikke er brystene eller utseende ditt som teller. Det du endrer på er bare din egen selvtillit. Dersom du føler at det hjelper din selvtillit å gå igjennom en ny operasjon så skal du gjøre det.

Selv har jeg erfart at det er ikke hvordan jeg ser ut, hvor store pupper jeg har, hvor tynn jeg er som gjelder. Det er min selvtillit og min utstråling. Jeg var tynn, hadde små pupper osv. Jeg la på meg 30 kilo fikk store pupper men det hadde ingen betydning når det kom til stykke. De som begjærte meg når jeg var tynn og hadde små pupper, gjorde det når jeg hadde store pupper.

Alta omega, utseende hadde ingentint å si, det var personligheten og utstrålingen. Det at jeg var sikker på meg selv og visste hva jeg stod for

Mvh

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg
Skrevet

At brystvorten peker for mye ned kan endres på enten ved å endre posisjon og eller volum av protesen, eller ved å løfte brystet. I siste tilfelle får du arr, enten rundt brystvorten (som ikker er noe uvanlig) eller andre former for brystløftsnitt.

Jeg kan ikke si noe mer om dette uten å ha sett deg og foreslår en konsultasjon.

Gjest cool water
Skrevet

Ja det synes at du er i midten av 20 årene. Når du blir litt eldre vil du erfare at det ikke er brystene eller utseende ditt som teller. Det du endrer på er bare din egen selvtillit. Dersom du føler at det hjelper din selvtillit å gå igjennom en ny operasjon så skal du gjøre det.

Selv har jeg erfart at det er ikke hvordan jeg ser ut, hvor store pupper jeg har, hvor tynn jeg er som gjelder. Det er min selvtillit og min utstråling. Jeg var tynn, hadde små pupper osv. Jeg la på meg 30 kilo fikk store pupper men det hadde ingen betydning når det kom til stykke. De som begjærte meg når jeg var tynn og hadde små pupper, gjorde det når jeg hadde store pupper.

Alta omega, utseende hadde ingentint å si, det var personligheten og utstrålingen. Det at jeg var sikker på meg selv og visste hva jeg stod for

Mvh

Er egentlig helt enig med deg, Kizza. Dog, er det dessverre sånn at brystene mine plager meg veldig. Dette har ingenting med å ta seg ut for andre å gjøre. Har vært i et samboer forhold i flere år og har ingen planer om å blotte brystene for noen andre enn ham. Puppene ser som sagt flotte ut i en bh, men denne må jeg altså ha på hele tiden også. I sportstopper må jeg "løfte" på brystvortene så de ikke skal "klemmes" alt for langt ned. Jeg ønsker bare så sårt at brystvortene skal "sitte" på plass.- slippe å gå å "føle" på de hele tiden. Jeg er tross alt brystoperert tidligere, med to synlige arr som bevis - det er derfor ganske kjedelig å ha dette problemet.

Ja, jeg høres kanskje umoden ut, men for meg er dette et reelt problem - såpass stort at jeg er villig til å gjennomføre en ny operasjon.

Kizza1365380506
Skrevet

Er egentlig helt enig med deg, Kizza. Dog, er det dessverre sånn at brystene mine plager meg veldig. Dette har ingenting med å ta seg ut for andre å gjøre. Har vært i et samboer forhold i flere år og har ingen planer om å blotte brystene for noen andre enn ham. Puppene ser som sagt flotte ut i en bh, men denne må jeg altså ha på hele tiden også. I sportstopper må jeg "løfte" på brystvortene så de ikke skal "klemmes" alt for langt ned. Jeg ønsker bare så sårt at brystvortene skal "sitte" på plass.- slippe å gå å "føle" på de hele tiden. Jeg er tross alt brystoperert tidligere, med to synlige arr som bevis - det er derfor ganske kjedelig å ha dette problemet.

Ja, jeg høres kanskje umoden ut, men for meg er dette et reelt problem - såpass stort at jeg er villig til å gjennomføre en ny operasjon.

Du er vel ikke umoden. Dersom du har store komplekser/problemer er missfornøyd med deg selv synes jeg du skal hoppe i det. Så lenge du er klar over risikoen for at det ikke behandler de underliggende "problemene" dine.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...