Gå til innhold

Nær å besvime...engstelig..

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som studerer sykepleie. Idag da vi skulle legge ned sonde..dvs legge inn en slange inn gjennom nesen, og helt ned til magen, ragerte jeg på en merkelig måte, Jeg ble kvalm, ble varm, begynte å svette, og ble likblek. Måtte bare sette meg ned. Har aldri før reagert på en slik måte..feks ved syn av blod o.l..hva kan være grunnen til dette? kan vel tilføre at jeg ikke er helt frisk for tiden..tror jeg har en urinveisinfeksjon, og var ganske kald da dette skjedde..noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161232-n%C3%A6r-%C3%A5-besvimeengstelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm..høres kjent ut. Opplevde noe lignende da jeg tok sykepleien...men jeg besvimte helt, foran en pasient under et sårstell som veilederen min holdt på med.

Det jeg lærte da er at veldig mye kommer an på dagsform. Da jeg besvimte sto jeg rett opp og ned og var tilskuer, jeg var litt småforkjølet, litt trøtt og litt sulten.

Har aldri besvimt hverken før eller siden. Det var rett og slett mange faktorer som spillte sammen og gjorde meg dårlig.

Fikk et godt tips av en kamerat av meg som den gang studerte medisin: Det første tegnet på at en eventuell besvimelse kan være på gang er at du begynner å gjespe...hjernen får for lite oksygen.

Håper du slipper å oppleve en nær-besvimelse eller besvimelse igjen. Men du får gjøre som en ekte sykepleierstudent og reflektere over hva du tenkte, følte og hva du kan lære av det;) (sånt liker iallefall lærerne).

Jeg lærte faktisk mye av besvimelsen min... og det verste var at jeg mistet kontrollen.

Lykke til videre med studiet. Og god bedring med UVI'en

Gjest Huttifnatten

hehe... Jeg holdt på å besvime en gang jeg skulle være med inn og se på at de åpnet såret til en pas. med gassgangren. Fikk beskjed av legen om å gå ut og ikke komme tilbake før jeg hadde spist frokost. Syns det var skrekkelig flaut der og da, men sånt kan skje. Kommer an på dagsform osv. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...