Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jg har en liten rund rød flekk på hø side v hårfestet.Noen cm fra hø øye.Det er ikke sår. Har hatt denne flekken i over en mnd kanskje to. Den forsvinner ikke og jeg lurer på hvorfor? Ser ut som om ny hud prøver å vokse til men etter en stund er det bare et lite flass som faler av. Det er ikke vondt, men etter at jg begynnte å smøre pyrisept på har jg fått en varmefølelse i hudområdet. Når jeg tar på flekken kjenner jeg at den er varmere en huden ellers i ansiktet. Ellers ingen forrandrig.Bør jeg få en lege til å se på det? Kan det være basalcellekarsinom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161280-r%C3%B8d-merkelig-flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

du bør gå til legen.

Flassende flekker er som regel ikke basalcellekarsinom, heller en solskade vi kaller solar/aktinisk keratose.

Dette vil legen din kunne vurdere. Er det vanskelig kan han ta en biopsi (vevsprøve), eventuelt skrape celler til en cytologi.

Det finnes andre årsaker til røde flekker, men disse forslagene er kanskje de vanligste, i alle fall om du er godt voksen?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...