Gå til innhold

Sosial angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Helene3

Hei!

Jeg er alltid hjemme. Det er ikke det at jeg ikke har noen venner...det er mange jeg kan ringe til og de er kjempehyggelige, men likevel gjør jeg det aldri. Tror nesten aldri jeg har tatt initiativet til å finne på noe. Det er vanskelig å vite hvorfor jeg egentlig unngår de fleste sosiale situasjoner (bortsett fra med foreldrene mine..med dem føler jeg meg trygg). Alle jeg vet om som har beskrevet sosial angst/fobi snakker om svimmelhet og skyhøy puls osv, men jeg har aldri noe fysisk ubehag. når jeg først er i en sosial situasjon har jeg det egentlig greit, det er før jeg kommer i selve situasjonen at jeg får problemer...f.eks når jeg har sagt ja til å møte en venninne. Jeg får en følelse jeg ikke klarer å definere, det eneste jeg helt sikkert vet er at jeg absolutt ikke vil ut...uansett hvilken venninne det er som ber meg. det er ikke alltid jeg er like usosial, så jeg tror ikke jeg har sosial fobi, men noe galt er det ihvertfall.

Mvh meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161318-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Hei!

Jeg klarer ikke ta intiativ til å prate med nye folk jeg. Med folk jeg kjenner og har etablert et vennskap med går det greit.

Men ihvertfall, det som hindrer meg er at jeg frykter de misliker meg. Jeg har ikke høy puls eller er svimmel, jeg har ikke sosial angst, men jeg stoler bare ikke på at de ikke vil avvise meg og såre meg. Føler at de ikke vil like meg og sånn. Jeg liker ikke meg selv, mao.

Kanskje du kunne kjenne deg igjen i dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161318-sosial-angst/#findComment-1043599
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...