Gå til innhold

HJELP MEG, vær så snill...

Anbefalte innlegg

airin1365380759

har sosial angst og har hatt det i 5 år nå. Lurer på hva slags medisiner som kan hjelpe mot hjertebank, svimmelhet og ikke minst skjelvinger.. Har ikke tort å prate med lege om dette, så er det noen som vet hva slags medisiner som hjelper mot akkurat dette? Hjelp meg å svar på dette...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161348-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil nok vanskelig kunne få tak i medisiner som hjelper bra mot dette uten å gå innom legen.

Hvorfor ikke hoppe i det?

Litt vemmelig, men det er flere medisiner du kunne ha kjempe glede av som kan gi deg et bedre liv.

Ikke kast bort mer tid på livet ditt på å ha det sånn, man deg opp og søk hjelp.

Lykke til.

Hilsen...

Jeg synes du skal gå til fastlegen med problemet ditt.

Jeg har hatt akkurat det samme som deg. Har også slitt med depresjon, muskelplager og dårlig søvn. Prøvd forskjellige medisiner i årenes løp, men fikk nå i høst Cipralex av fastlegen og synes jeg har blitt et nytt menneske. Hjelper på alle mine plager.

Jeg er glad for at jeg samtidig som jeg har begynt med Cipralex får gå hver 3-4. uke til samtale hos fastlegen, føler å bli fulgt opp.

Føler også det er viktig å være fysisk aktiv, går raske turer, stavgang, jogger, sitter på trimsykkelen, og trener på stuegulvet med håndvekter. Alt dette har jeg fått mye mere overskudd til nå etterat jeg begynte med denne medisinen.

Lykke til!

Hilsen ei som vet hvordan du sliter.

airin1365380759

Seroxat eller Cipralex.

Nå er det slik at min sosial angst er så hemmet,at jeg ikke tør verken prate med familie og ikke minst lege ansikt til ansikt med dette.. Jeg har hatt angsten i 5år, og har ikke den dag i dag klart eller tort å snakke med dem.. Hvis jeg vet hvilken medisin som kan hjelpe meg med disse plagene, kan det være lettere for meg å dra å snakke med en lege for å få noe for disse plagene.. Mange sier det er bare å hoppe ut i det, å snakke med en lege. Men det nytter ikke når jeg får så angst at jeg bare løper vekk!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Nå er det slik at min sosial angst er så hemmet,at jeg ikke tør verken prate med familie og ikke minst lege ansikt til ansikt med dette.. Jeg har hatt angsten i 5år, og har ikke den dag i dag klart eller tort å snakke med dem.. Hvis jeg vet hvilken medisin som kan hjelpe meg med disse plagene, kan det være lettere for meg å dra å snakke med en lege for å få noe for disse plagene.. Mange sier det er bare å hoppe ut i det, å snakke med en lege. Men det nytter ikke når jeg får så angst at jeg bare løper vekk!

Hvor har du gjemt deg bort i 5 år, da? Du er vel sammen med noen? Kan du ikke få en av dem til å bli med deg til legen. En som kjenner deg, og som du føler deg trygg på? Lykke til!

Annonse

Hva legger du i angst, dvs. konkret hva er du redd for?

Gjest blippeti

DU kan skrive det hele ned i et kort brev og gi til legen, om du ikke skulle klare å ta det opp når du er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...