Gå til innhold

Bidrag til utgifter til legemidler

Anbefalte innlegg

Forstår forsåvidt avslaget etter §2 (ikke at jeg dermed nødvendigvis er enig...), men kan ikke skjønne hvordan det kan avslås etter §5.22. Det står jo eksplisitt at selv om det som hovedregel ikke gis bidrag til vanedannende medikamenter, så gjøres det unntak for sterke kroniske smerter.

"Det kan som hovedregel ikke ytes bidrag til:

1.

Håndkjøpspreparater (reseptfrie legemidler og handelsvarer). Se unntak under Kreft/immunsvikt.

2.

Vanedannende legemidler. Se unntak under Kreft/immunsvikt, Kroniske sterke smerter, Psykisk lidelse og Spasmer"

Problemet med Rivotril er vel at det kun har epilepsi som godkjent indikasjon - selv om det har vært mye brukt i smertebehandling i årevis.

Vet om leger som gir fullstendig blaffen i regelverket og sier at visse typer nevrogene smerter innebærer skader på hjernebarken, og at det derfor må være lov til å skrive ut preparatene på §7 som gjelder "epilepsi og annen organske hjerneskader" (tror dette er ordlyden). Rtv er sannsynligvis helt uenig i deres fortolkning av regelverket, så det er vel et tidsspørsmål før det blir bråk...

Hvem tror du er den beste til å anke?

Sjefsgnomen eller smerteklinikken?

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

18

• Dorthe

18

• SoriaMoria

11

• fei1365380229

2

Smerteklinikken - så fremt du har vært der nok til at de ser din situasjon klart. Hvis ikke, så er vel gnomen et bedre alternativ.

Jeg var der første gang i -91 og da tok jeg hele runden. Og så var jeg der i fjor men bare en gang siden jeg var fornøyd med dosen jeg brukte.

I -91 gikk jeg der 3 ganger i uka i et år uten å finne noen løsning. Og jeg føler ingen trang til å få tilbake de smertene jeg hadde da.

Jeg var der første gang i -91 og da tok jeg hele runden. Og så var jeg der i fjor men bare en gang siden jeg var fornøyd med dosen jeg brukte.

I -91 gikk jeg der 3 ganger i uka i et år uten å finne noen løsning. Og jeg føler ingen trang til å få tilbake de smertene jeg hadde da.

Hvis smerteklinikken den gangen anbefalte den løsningen du bruker nå, så tror jeg det er de som bør skrive vedlegg til anken.

Virker som om tk'ene er utrolig firkantede i praktiseringen av regelverket mht dekning av medisinutgifter. Ser ikke ut til at det er noe særlig mulighet for at godt skjønn kan bli utslagsgivende.

Vi har gitt opp et par saker fordi kostnadene på akkurat de medikamentene ikke er så enorme selv om vi mener vedtaket var feil.

Hvis smerteklinikken den gangen anbefalte den løsningen du bruker nå, så tror jeg det er de som bør skrive vedlegg til anken.

Virker som om tk'ene er utrolig firkantede i praktiseringen av regelverket mht dekning av medisinutgifter. Ser ikke ut til at det er noe særlig mulighet for at godt skjønn kan bli utslagsgivende.

Vi har gitt opp et par saker fordi kostnadene på akkurat de medikamentene ikke er så enorme selv om vi mener vedtaket var feil.

Det var en nevrolog på ullevål som foreslo den kombinasjonen jeg bruker. Han får jeg nok ikke time hos på ørten måter.

Nei, jeg tror det må bli sjefsgromen eller en av hans undersåtter. Jeg venter på time der da.

Det var en nevrolog på ullevål som foreslo den kombinasjonen jeg bruker. Han får jeg nok ikke time hos på ørten måter.

Nei, jeg tror det må bli sjefsgromen eller en av hans undersåtter. Jeg venter på time der da.

Det hender at nevrologer gidder å hjelpe til hvis du skriver et brev og forklarer hva du trenger en uttalelse på. Da trenger du ikke komme til noen time, og nevrologen slipper å se enda en pasient...*s*

Skriv anken selv, og be om en uttalelse fra både gnom og nevrolog. Men du må kanskje varsle om at du vil anke, for det tar jo litt tid å få tak i slike erklæringer.

Annonse

Det hender at nevrologer gidder å hjelpe til hvis du skriver et brev og forklarer hva du trenger en uttalelse på. Da trenger du ikke komme til noen time, og nevrologen slipper å se enda en pasient...*s*

Skriv anken selv, og be om en uttalelse fra både gnom og nevrolog. Men du må kanskje varsle om at du vil anke, for det tar jo litt tid å få tak i slike erklæringer.

Jeg tror jeg skal ringe til trygdekontoret og snakke med de som har skrevet og så skal jeg spørre om endel av de tingene vi har snakket om her.

Det var jo minstemanns problemer jeg skulle ta for meg nå, ikke mine dumme saker. Jeg klarer ikke å jobbe med flere ting på en gang lenger og denne gangen må jeg ta minstemanns først.

Jeg tror jeg skal ringe til trygdekontoret og snakke med de som har skrevet og så skal jeg spørre om endel av de tingene vi har snakket om her.

Det var jo minstemanns problemer jeg skulle ta for meg nå, ikke mine dumme saker. Jeg klarer ikke å jobbe med flere ting på en gang lenger og denne gangen må jeg ta minstemanns først.

Det går noen rykter om at han er en hjerteknuser :-)

Håper dere finner løsninger som gjør an han får det bra på skolen.

Det går noen rykter om at han er en hjerteknuser :-)

Håper dere finner løsninger som gjør an han får det bra på skolen.

Takk :o)

Jeg har peset på skolen hver dag nå. Det viste seg at assistenten hans ble brukt som assistent for hele klassen så hun hadde ikke mulighet til å hjelpe ham. Så jeg har vært ganske skarp og håper at ting retter seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...