cider Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er ei jente på 21 år som er så forferdelig trøtt og sliten. Jeg sover 10-11 timer på natten, våkner aldri uthvilt, legger meg på sofaen mange ganger i løpet av dagen og jeg klarer ingenting. Jeg vet grunnen; jeg har vært innlagt på sykehus i vel 2 år hvor jeg ble sterkt medisinert. Jeg lå i sengen eller satt i en stol 23 timer i døgnet i hele denne perioden på 2 år. Musklene ble sterkt svekket og kroppen forfallt.Jeg prøver å jobbe noen få timer om dagene, men det er veldig vanskelig. Før innleggelsen var jeg en svært aktiv 19 åring og jeg har aldri hatt behov for mer enn 5-6timer søvn. Å sove på dagen var uaktuelt. Men nå må jeg feks gå på toalettet på jobben og bare holde øynene igjen i noen minutter. Kanskje 2-3 ganger i timen. Jeg spiser sunt (delvis etter Fedon) og prøver å mosjonere. Men ALT er et ork.Bare det å dusje..off.Det er tilogmed slitsomt å sitte å se på tv. Jeg vet grunnen, men hva skal jeg gjøre for å bli den jenta jeg var før? Jeg har vært hos lege å tatt prøver flere ganger. Det eneste de fant var at jernlagrene var litt lave, så nå tar jeg jern.Merker ingen forskjell.Jeg tar nå en veldig lav dose Zeldox, noe som ikke skal gjøre meg spesielt trøtt. Kan noen hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161387-ekstremt-tr%C3%B8tt-og-uopplagt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eryo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Mye frisk luft og kaldt vann, godt tilskudd av vitaminer og næringsrik mat. Høres ut som det ikke er noe værre enn psykologiske faktorer i samspill med for lite næring. Kroppen din er utslitt. Få tak i eller lån en blodsukker-tester og mål ditt blodsukker regelmessig. Morning, dag og kveld. Normalt skal dette ligge på en verdi mellom 3 og 6. Får du tall som er utenfor vedkommende intervall så ønsker jeg at du skal kontakte lege. Med hilsen A.B. E (Med. stud. soon) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161387-ekstremt-tr%C3%B8tt-og-uopplagt-langt/#findComment-1045877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.