Gå til innhold

Forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Etter et opphold i sør øst asia i juni og juli 1999 ble jeg syk rett etter at jeg kom hjem. Merklige hode smerter, samt nedsatt apetitt, masse gurglelyder i magen. På fingrene har det også utviklet seg noe "rart". Over nest ytterste fingerledd har jeg utviklet rødaktig litt tykk hud. Det startet med begge pekefingrene og sakte sakte predd seg til helt ut til lillefingren. Har utviklet seg veldig veldig sakte i over et år. Kun over disse fingerelddene. Ser ikke ut til å "trives" andre steder..

I juni 2000 ble jeg diagnostisert med Strongyloides ved et utenlandsk laberatorie med spesialisering i tropemedisin. Etter behandling er jeg nå kvitt denne.

Men hudsymptomene mine fortsetter og utvikle seg, samt at jeg fortsatt har problemer med magen, nedsatt apetitt oppgulp av mat etc. Gastroskopi viste noe irriterte slimhinner i magen uten noen forklaring på hvorfor. Hva kan dette vere, en tropisk soppifeksjon?

Jeg vet du ikke kan diagnostisere meg eller andre over internett. Men kan det vere verd å foreslå dette for min innfeskjonsmedisiner? Har du noen løse forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16152-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg har lite tro på tropiske sopp. Det finnes enkelte parasitter som kan forårsake kroniske tarminfeksjoner. Slike infeksjoner man kan plukke opp i varme strøk, og de er ofte vanskelig å diagnostisere. Ikke minst fordi vi har så begrenset erfaring med slike sykdommer.Det finnes et fåtall leger her i landet, som er godt utdannet i tropesykdommer og har også erfaring fra land hvor slike sykdommer forekommer. De er ofte tilknyttet indremedisinske eller infeksjonsavdelinger ved de større sykehus. Når det gjelder "rart" i/på fingeren, er det igjen vanskelig å være mer konkret. Jeg vet at det finnes bl.a. enkelte bakterier og virus som forårsaker kroniske lokaliserte infeksjoner, men jeg vil helst ikke si noe, fordi det kan føre til en blindgate. Har du vist det til en hudspesialist?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16152-forslag/#findComment-75963
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...