Gå til innhold

Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Har i en lengre tid (par år) hatt noe som har plaget meg mye. På penis glans har jeg noe som kan ligne på små sår/sprekker som aldri blør eller føles irriterende. Var hos legen min for over et år siden, han sa det ikke var noe å bry seg om ??? Litt mer om "sårene": Har tenkt på om det kunne være herpes, men virker ikke slik, siden "sårene" aldri forsvinner helt. Det er kanskje en flekk på 0,5 x 1 cm og noen bitte bitte små. Det kan variere litt fra dag til dag om hvor lette de er å legge merke til. Det virker som om "sårene" flasser av før det blir rødt. Har aldri opplevd noen plager med det, ingen kløe svie etc. Har prøvd Canesten og Calendula uten spes effekt. (tror det var litt forbedring etter canesten kuren) Tok canesten kuren i nesten 3 uker. har også prøvd en gang til senere uten spes effekt da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161525-hva-kan-det-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er selvfølgelig ikke mulig å stille noen diagnose bare etter beskrivelsen. Derfor blir det bare en slags høytenkning. Det høres definitivt ikke som herpes, det er jeg enig i. Jeg er i det hele tatt noe i tvil om det er infeksjon. Selv om det kan ikke utelukkes at det er et virus, men ikke de vanlige genitale infeksjoner. Ingen plager taler også mot infeksjon. For sikkerhets skyld ville jeg kanskje tatt en prøve til mikrobiologisk undersøkelse, selv om sannsynligheten for å finne noe er ikke stor. Min anbefaling ar at du følger med om det er noen forandringer. Hvis det utvikler seg videre eller kommer andre symptomer til kunne det være aktuelt å ta en prøve til patologisk undersøkelse (undersøkelse av vev og celler). Ellers er jeg enig (som sagt med sterkt forbehold siden jeg ikke har sett sårene) at du kan se det an.

Minner meg litt om det jeg har. Det starter som en litt opphøyd rød flekk på ca. 0,5x1cm, så forsvinner flekken og hudlaget under den forsvinner. Det blør aldri og flekken utvider seg. Jeg fikk det første gangen på skaftet helt nede ved penisroten, dette "såret" utvidet seg etter hvert til å dekke ca. 3x5 cm. Etter en kort stund (1-2 uker) kommer det ny hud på "såret" og det leges helt (flasser litt, men ellers ingen åpne sår). Hos meg har det spredd seg slik at jeg nå har fått det på venstre side av området rundt penis og i området over penis. Jeg har heller ingen anelse om hva det er, trodde først det var herpes.. men etter samtaler med herpestelefonen utelukker jeg det. Jeg skal til lege i dag, så får vi se om de finner ut noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...