Gå til innhold

Smerter øverst i "magen"

Anbefalte innlegg

Gjest Smittogsmule

Jeg har vondt øverst i magen. Det kjennes hovent øverst oppunder ribbeina på begge sider. Idag da jeg satt og kjente på at det gjør vondt og kjennes sårt og trangt, kjente jeg på et lite punkt mellom noen av de nederste ribbeina på høyre side av ryggen. Der fant jeg et punkt som jeg kunne trykke på, så kjentes det bedre.

Jeg er stresset, det kan jo være at smertene kommer av det. Livet er smekkfullt av arbeid og bekymringer. Jeg har følelsen av at kroppen min eser på midten, helt oppunder ribbeina. Enda jeg spiser sunt. Hva kan nå dette være da? Må jeg gå til fastlegen igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161549-smerter-%C3%B8verst-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har det på samme måte som deg; føles oppblåst oppunder ribbena, spesielt på høyre side. Det "gnager" mot ribbena, og har vondt. Er oppblåst både over og under navlen.

Min lege sa at det skyldes at jeg hadde veldig mye luft i tarmene, som faktisk går så høyt opp som oppunder ribbena. Jeg hadde også veldig vondt da han trykket oppunder og mellom ribbena. Det skyldtes muskelspenninger som følge av stress og bekymringer.

Jeg fikk beskjed om å bruke Minifom mot oppblåstheten (reseptfritt), og gå/svømme en del for å løsne på muskelspenningene.

Hilsen

Gjest Smittogsmule

Takk. Det var noe sånt jeg tenkte på. Men jeg håpet egentlig på at noen ville si at det var en betennelse og at jeg skulle få antibiotika. Jeg er en enkel sjel :-) Jeg tror jeg lider av stress-symptomer, men jeg klarer ikke å endre mønsterer.

Det du sier virker rimelig. Jeg får prøve å finne en reseptfri løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...