Gå til innhold

Hva gjør man når man står helt alene?


Overeat

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ville blitt veldig glad hvis noen her inne kunne gitt meg noen gode tips angående en veldig vanskelig situasjon jeg er oppe i.

Jeg har hele livet blitt mishandlet og derfor også i voksen alder (27 nå) vært uheldig å havne bort i psykopater eller veldig manipulerende mennesker. Men! Ved å lese psyklologi har jeg klart å få vekk dårlige mennesker fra mitt liv, og har heller vært alene en periode for å kunne bygge meg selv opp igjen og dermed tiltrekke meg riktige mennesker. På denne måten, ved kun å ha noen ytterst få venninner på et mer overfladisk plan, føler jeg en veldig positiv bedring psykisk, - for første gang i mitt liv er jeg på vei mot et sunt selvbilde og selvtillit.

Poenget er ihvertfall at jeg har det med å havne utfor maktmennesker, og i skrivende stund har jeg kommet til et punkt der jeg rett og slett ikke orker mer av huseieren min. Han og moren kommer inn i leiligheten min når de vil, også når jeg er hjemme, så jeg kan aldri slappe av å valse rundt i trusa f.eks. De er også inni leiligheten min når jeg er på jobb, og da huseieren igår morges sa til meg at: "Nå har du helgen til å vaske på, for på mandag skal jeg på inspisering hos deg. Ja, det er jo ikke akkurat lekkert hos deg, men nå er jeg snill og sier det i god tid" smilte jeg bare stramt og sa "ok" mens jeg inni meg følte det som om livet mitt skulle rase sammen. Jeg har holdt dette her i 3 år nå, og kjenner jeg har kommet til et punkt der jeg IKKE orker mer!! Da jeg gikk til jobb etterpå holdt jeg på å begynne å gråte, og det er så ille nå at jeg sitter med vondt i magen hele tiden og gruer meg til å komme hjem.

Problemet er bare at:

1. Jeg har dårlig råd, og siden jeg ikke har betalt depositum på denne leiligheten må jeg finne en ny en som ikke krever det.

2. Vi har ingen kontrakt så han står fri til å gjøre hva han vil.

3. Prøver jeg å si ifra sier han bare at "vel, da får du bare flytte da"

4. Jeg har ingen som kan hjelpe meg å flytte og har heller ikke råd til å leie flyttebil.

Hva gjør jeg??? Finnes det noen som hjelper sånne i min situasjon?? For jeg orker snart ikke mer, kjenner det går utover min prestasjon på jobb og, og det å jobbe der jeg jobber nå har vært som en drøm for en som meg. Har jobbet her i 2 år og blitt respektert av folk fra første stund (noe jeg aldri har opplevd på en arb.plass før), så jeg vil ikke at dette skal gå så langt at jeg sykemelder meg.

Men, jeg føler meg så maktesløs! Føler at huseieren har makt over meg fordi han vet at jeg ikke har mulighet til å flytte, og derfor utnytter han det. Jeg synes det er så fælt!!

Vet ikke om dette innlegget kommer opp enda engang ved at jeg redigerer litt, men jeg må bare få ta med at det IKKE er skittent hos meg. Kanskje litt oppvask av og til, ja - og noen få støvdotter på gulvet en sjelden gang, men det er også alt. Jeg har kanskje ikke støv på hjernen, men jeg har det normalt rent vil jeg si - og derfor er det også helt absurd at han skal komme inn til meg. Jeg hadde skjønt det hvis det var fare for skade på leiligheten liksom, men det er det ikke i nærheten av å bli engang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Først: sørg for å betale depositumet ditt. Hva er det som gjør at du ikke har råd til det når du jobber? Prioriter leiligheten først. Når du ikke skylder dem penger, har de heller ingen rett til å valse inn i leiligheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...