Gå til innhold

røykeslutt og medisinering

Anbefalte innlegg

Gjest anonymmia

Jeg har veldig lyst å slutte å røyke. Er ingen storrøyker, røyker ca ti til dagen. Trener en del så jeg har røykingen har ikke ødelagt kondisen min, ennå. Er 22 år. Saken er at jeg har slitt mye med spiseforstyrrelser. Hadde anoreksi men er langt bedre nå enn jeg var for 4 år siden da det startet. Begynte å øyke i forbindelse med problemene jeg hadde. Jeg har prøvd å slutte røyke en gang før, men jeg begynte igjen fordi jeg la på meg litt og fordi jeg var deprimert. Jeg var deprimert før jeg sluttet også, men for meg er røyken en "trøst". Jeg vet selvsagt at det ikke er noen reell trøst i røyken, men jeg tenker ikke det når jeg er langt nede. Det var heller ikke snakk om at jeg la på meg mye, muligens 2-3 kilo. For meg føltes uansett de kiloene som 30 kilo.

Jeg er fremdeles deprimert. I tillegg har jeg angst som blir forsterket av røykingen. Egentlig skulle det tilsi at jeg bare burde slutte. Men jeg vet at jeg kommer til å bli mer nedfor hvis jeg slutter. Og hvis jeg i tillegg legger på meg (noe som gjør meg enda mer nedfor) kommer jeg antageligvis til å begynne igjen og det er jo ganske bortkastet.

Dette er ikke snakk om selvoppfyllende profetier, jeg føler meg så sårbar nå at jeg rett og slett ikke tror jeg tåler å bli mer deprimert.

Så det jeg lurer på er: Hvis jeg går til lege vil det være mulig for meg å få medisiner som jeg kan bruke i forbindelse med røykeslutt som forhindrer at jeg ikke blir mer deprimert og som gjør at jeg ikke går opp i vekt?

Jeg er nok litt under normalen i fht. vekt og hadde sikkert ikke hatt vondt av å gå opp noen kilo. Skjønner at det virker litt hysterisk, men som sagt så tror jeg ikke jeg kan takle noen særlig påkjenning nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161679-r%C3%B8ykeslutt-og-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...