Gjest hmhm Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har gått på Cipralex i 5 dager nå (5 mg i ei uke først) og føler meg FORFERDELIG trøtt! Gjesper HELE dagen..og føler meg slapp og SVAK.. Jeg lurer bare på om det er normale bivirkninger? og om det avtar noe? jeg begynner på 10mg og 2 dager, blir det VERRE da? for da blir jeg vel sengeliggende av trøtthet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg gjespa også mye i begynnelsen, det er nok en bivirkning. Var vel allikevel ikke så trøtt som deg. Jeg er ikke trøtt lengre, men gjesper i perioder enda. Brukt Cipralex i 8 uker nå. Førrst 5 mg. i ei uke og over til 10 mg. Jeg er kjempegodt fornøyd. Må si jeg nesten har blitt et nytt menneske. Mindre angst, mindre deprimert, sover bedre og også hjulpet på muskelsmertene mine (fibromyalgi). Lykke til, håper det går bedre etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmhm Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg gjespa også mye i begynnelsen, det er nok en bivirkning. Var vel allikevel ikke så trøtt som deg. Jeg er ikke trøtt lengre, men gjesper i perioder enda. Brukt Cipralex i 8 uker nå. Førrst 5 mg. i ei uke og over til 10 mg. Jeg er kjempegodt fornøyd. Må si jeg nesten har blitt et nytt menneske. Mindre angst, mindre deprimert, sover bedre og også hjulpet på muskelsmertene mine (fibromyalgi). Lykke til, håper det går bedre etterhvert. Ja håper det gir seg etterhvert.. men som legen sa: "som oftest så er kvalme, tretthet og annet bivirkninger bedre enn angsten og depresjonen" Så tretthet for meg er bare småtteri iforhold til depresjonen min.. for meg har jeg som legen sa en katastrofe situasjon psykisk for meg det jeg går igjennom nå.. (slutt med typen etter 4 års forhold) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja håper det gir seg etterhvert.. men som legen sa: "som oftest så er kvalme, tretthet og annet bivirkninger bedre enn angsten og depresjonen" Så tretthet for meg er bare småtteri iforhold til depresjonen min.. for meg har jeg som legen sa en katastrofe situasjon psykisk for meg det jeg går igjennom nå.. (slutt med typen etter 4 års forhold) Ja, er vel vanskelig å få i både pose og sekk som det heter. Jeg var veldig heldig med bivirkninger, det lille som var, så nesten ikke på det som bivirkninger, var ingenting mot å slite med alt det andre. Heldigvis så gir jo disse bivirkningene seg etterhvert, håper de gjør det for deg også. Det er godt vi kan få hjelp når det butter imot. For min del har jeg slitt i mange, mange år. Alt begynte vel da jeg mistet mitt første barn under tragiske omstendigheter. Mye annen motgang senere også, men heldigvis har jeg nå funnet noe jeg synes hjelper meg bra. Det blir bedre for deg også skal du se, men skjønner at du har det vondt nå. Klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmhm Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja, er vel vanskelig å få i både pose og sekk som det heter. Jeg var veldig heldig med bivirkninger, det lille som var, så nesten ikke på det som bivirkninger, var ingenting mot å slite med alt det andre. Heldigvis så gir jo disse bivirkningene seg etterhvert, håper de gjør det for deg også. Det er godt vi kan få hjelp når det butter imot. For min del har jeg slitt i mange, mange år. Alt begynte vel da jeg mistet mitt første barn under tragiske omstendigheter. Mye annen motgang senere også, men heldigvis har jeg nå funnet noe jeg synes hjelper meg bra. Det blir bedre for deg også skal du se, men skjønner at du har det vondt nå. Klem! Det er rart hva en pille kan gjøre.. Jeg er ganske sikker på at den funker for meg også..etterhvert. Min depresjon er jo bare småtteri i forhold til det du har gått igjennom da.. men synes det er kjempefint at pillene har funket for deg.. tross din alvorlige situasjon.. Da MÅ den jo nesten bare funke for meg å... Må si at jeg har det forferdelig vondt nå.. men håper det går fort over...og at pillene kan hjelpe meg å komme meg mer ut av døra.. og kommer meg mer ut blandt folk.. for som legen sa: "disse pillene er jo rett og slett et spark bak" Så vi får se Lykke til videre med pillene du også God klem fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er rart hva en pille kan gjøre.. Jeg er ganske sikker på at den funker for meg også..etterhvert. Min depresjon er jo bare småtteri i forhold til det du har gått igjennom da.. men synes det er kjempefint at pillene har funket for deg.. tross din alvorlige situasjon.. Da MÅ den jo nesten bare funke for meg å... Må si at jeg har det forferdelig vondt nå.. men håper det går fort over...og at pillene kan hjelpe meg å komme meg mer ut av døra.. og kommer meg mer ut blandt folk.. for som legen sa: "disse pillene er jo rett og slett et spark bak" Så vi får se Lykke til videre med pillene du også God klem fra meg Det er nok sant, de gir oss et spark bak. For min del er alt mere lystbetont og jeg har mere initiativ til ting. Denne årstiden har alltid vært den verste, og iår går den bra. Bare det å sove bedre om natta, er første bud synes jeg, det med søvnen. Ja, at en og samme pille kan gjøre alt så mye lettere er en virkelig positiv overraskelse. Trenger ikke noe annet nå. Jeg skulle ha begynt for mange, mange år siden, men har liksom drøyd med disse pillene som må tas fast hver dag. Angrer på et idag, men kan jo ikke gråte over spilt melk som det heter. Får se framover og tenke positivt. Det er viktig. Ellers så finner du en del skriving for tiden på Lommelegens diskusjonsforum, tråden: Depresjon, Cipralex. Det er fint å utveksle erfaringer for oss som er i startfasen med ny medisin. Igjen, lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmhm Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det er nok sant, de gir oss et spark bak. For min del er alt mere lystbetont og jeg har mere initiativ til ting. Denne årstiden har alltid vært den verste, og iår går den bra. Bare det å sove bedre om natta, er første bud synes jeg, det med søvnen. Ja, at en og samme pille kan gjøre alt så mye lettere er en virkelig positiv overraskelse. Trenger ikke noe annet nå. Jeg skulle ha begynt for mange, mange år siden, men har liksom drøyd med disse pillene som må tas fast hver dag. Angrer på et idag, men kan jo ikke gråte over spilt melk som det heter. Får se framover og tenke positivt. Det er viktig. Ellers så finner du en del skriving for tiden på Lommelegens diskusjonsforum, tråden: Depresjon, Cipralex. Det er fint å utveksle erfaringer for oss som er i startfasen med ny medisin. Igjen, lykke til!! Har akkurat vært på lommelegen å lest mye om cipralex.. der dere har diskutert og delt erfaringer med hverandre.. La merke til at du skrev at du brukte 5 mg første uka(noe jeg også gjør..min 6. dag i dag) også økte du til 7.5 mg? jeg fikk beskjed om å begynne på 10 mg etter en uke.. så blir jeg litt redd når du skriver at du vet om en som skulle begynne på 10mg etter en uke på 5mg at den personen fikk ubehag?? uff.. hva mener du? hvilke ubehag fikk denne personen?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1046834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame55 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har akkurat vært på lommelegen å lest mye om cipralex.. der dere har diskutert og delt erfaringer med hverandre.. La merke til at du skrev at du brukte 5 mg første uka(noe jeg også gjør..min 6. dag i dag) også økte du til 7.5 mg? jeg fikk beskjed om å begynne på 10 mg etter en uke.. så blir jeg litt redd når du skriver at du vet om en som skulle begynne på 10mg etter en uke på 5mg at den personen fikk ubehag?? uff.. hva mener du? hvilke ubehag fikk denne personen?? Dennen bekjenten av meg fikk som jeg skrev ubehag, på den måten av at hun ble veldig urolig, især om natta. Fikk ikke sove og følte seg så "rar" i hodet som hun sa. Nå reagerer man jo veldig forskjellig fra menneske til menneske og ovennevnte person er nå igang med den fjerde SSRI på en måneds tid, er vanskelig å finne noe som hun tåler. Prøvd Cipralex, Cipramil, Fontex og nå Seroxat i håp om å til slutt finne noe hun tåler. Må ha tålmodig hun. Jeg delte en halv og tok den biten i tillegg til en halv i tre dager før jeg økte til 10 mg. Det ble jo da 7,5 mg. Dette var noe jeg fant på selv, tenkte for sikkerhets skyld, men min lege sa også at jeg kunne øke til 10 mg. etter ei uke så dette er nok vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161763-cipralex-forferdelig-tr%C3%B8tt/#findComment-1047018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.