Gå til innhold

Nakkeslengskade og trygdebil


olivers

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei 28 år gammel jente som fikk nakkeslengskade i en bilulykke for 3 år siden. Skaden er påvist ved MR-bilder. Jeg har store smerter i hode, nakke, rygg, venstre arm og bein. Det bør også sies at jeg har atopisk eksem som forverres ved kulde, fuktighet osv. Dette vanskliggjør "transportbilde" mitt, samtidig som det også må nevnes at jeg har 3 barn. Ei jente på 5 år med sannsynlig ADHD (under utredning), 2 tvillinggutter på 1,5 år som begge har astma og derfor får hjelpestønad sats 2. Vi er derfor avhengig av en stor bil. Jeg har vanskeligheter med å kjøre en bil som ikke har servo eller automatgir. Det er også fysisk og praktisk umulig for meg å bruke det offentlige transporttilbudet.

Spørsmålet til deg er da:

Har jeg "krav" på trygdebil?

På hvilket grunnlag?

Hvordan skal jeg gå frem for å eventuelt få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er mulig. Jeg er i den heldige situasjon at jeg har fått innvilget trygdebil etter en slik skade. Men det er jo individuell behandling så det avhenger jo veldig på hvordan plager du har.

Forøvrig fikk jeg trygdehjelpen.no til å hjelpe meg å fremsette kravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mulig. Jeg er i den heldige situasjon at jeg har fått innvilget trygdebil etter en slik skade. Men det er jo individuell behandling så det avhenger jo veldig på hvordan plager du har.

Forøvrig fikk jeg trygdehjelpen.no til å hjelpe meg å fremsette kravet.

HEI Hansol!

tusen takk for svaret. Da er det kanskje mulig for meg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...