lovise1 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Er en kvinne på 37 år,2 barn på 7 og 13 år, med 2forskjellige fedre. Har aldri hatt forhold lenger enn 2 år, og føler jeg blir tiltrukket av feil type menn.Inntil jeg var 6-7 år ble jeg regelmessig misbrukt av en venn av min far. Han kom alltid inn på rommet mitt og befølte meg i skrittet.Vet ikke om det skjedde noe mer enn dette,om jeg har fortrengt eller glemt Fortalte min mor og far om dette i 12 års alderen, og min mor trodde meg ikke. Hun satt på bar og drakk vin med ham og lo etter dette, og jeg husker den vonde følelsen jeg fikk da. Etter dette har jeg aldri snakket om disse episodene med noen. Nå lurer jeg på om dette kan være årsak til at jeg aldri finner ut av menn og forhold.Er ekstremt opptatt av utseende og føler jeg ikke har noe verdi utenom dette. Er også veldig opptatt av å være "god" i sengen, men kan også være stikk motsatt, helt stiv i kroppen og passiv når jeg har sex.Hvis jeg ikke er fornøyd med utseende mitt en dag, kan jeg være deprimert,avvisende mot partneren, og har bare lyst til å være alene. Har vanskelig for å kjenne på egne følelser,og er mest opptatt av at andre skal være fornøyd med meg,men kan også være oppfarende og hissig uten at jeg egentlig vet hvorfor.Har ofte blitt karakterisert som vanskelig, drømmende og ukonsentrert,hissig og svingende,både nå og da jeg var liten. Er det mulig at det kan skyldes overgrepene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161788-misbrukt-som-barn-og-problemer-med-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kjære deg! Hvis du ikke har fått profesjonell hjelp med problemene dine,tror jeg du ville hatt god nytte av det.I alle tilfeller der man snakker om små barn som har vært utsatt for overgrep,tror jeg spesielt mye på behovet for samtaleterapi med terapeut.Disse tingene preger oss på mange ulike måter opp igjennom livet,og kanskje er tiden kommet for å jobbe med saken for deg.Hjelp til å se mønstre som gjentar seg,lære seg nye strategier,plassere ting der de hører hjemme.Man trenger ikke vente til man er helt på felgen for å søke hjelp.En sjanse til bedre livskvalitet unner jeg deg.Håper du vil unne deg sjansen til det også. Vennlig hilsen bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161788-misbrukt-som-barn-og-problemer-med-forhold/#findComment-1047309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.