Gå til innhold

spedbarn og allergi for hunder

Anbefalte innlegg

Vi venter baby om noen måneder. Min side av slekta har svært mye allergi og en del astma. Selv har jeg astma ved kontakt med hunder og hester, og to av mine søsken har hatt noen få sterke astmaanfall som spedbarn eller rundt åtteårsalder, etter kontakt med hund. Spørsmålet er om vi bør være svært forsiktige med hensyn til å overnatte med babyen hos familiemedlemmer som har hund? Vi er veldig takknemlige for gode råd!! hilsen bekymrede førstegangsforeldre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161836-spedbarn-og-allergi-for-hunder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får astma, kløe og nysing ved kontakt med hunder, hester, griser og katter - og jeg reagerer også når jeg er i hus med slike dyr, uten å klappe dem.

Jeg har tre barn på 5, 3 og 1/2 år. Ingen av dem har foreløpig reagert på å være i samme hus som katt eller hund, heller ikke ved direkte kontakt. De har overnattet hos slektninger med slike dyr noen ganger, men aldri reagert.

Vi har imidlertid forsøkt å utsette kos med disse dyrene til de har vært 1-2 år.

Jeg tror dere trygt kan overnatte der, så lenge det ikke er en permanent ordning, men vær litt observant. Du hører fort hveselyd på utpust, selv på små babyer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...