Gå til innhold

Stingrester etter operasjon

Anbefalte innlegg

Jeg ble operert for føflekk kreft (malingt Melanom) i august, dvs dette var siste operasjon med fjerning av 3 cm av vevet rundt tidligere fjernet føflekk. Resultat: Ingen spredning til omliggende vevområde. Men spørsmålet her er knyttet til at det står trådrest igjen etter tråden/stingene, dvs i den arrenden hvor stingene var festet med knuter. På sykehuset sa de at jeg skulle fjerne stingene selv. Tråden som ble brukt er altså ikke av den typen som løser seg opp selv. Det stikker nå ut en hard (fiskesenaktig) trådbit fra enden av arret. Min mann prøvde å trekke ut tråden med pinsett, men resultatet ble bare at tråden røk. Min fastlege mener at det ikke er så farlig at det står litt igjen, for tråden vil råtne etterhvert. Da jeg ringte til Sentralsykehuset idag, plastisk kirurgisk avdeling, sa de imidlertid at tråden burde fjernes av min fastlege. At den ikke ville råtne. (En avdelingssykepleier på plastisk kirurgisk avd. opplyste det)Jeg synes det er vanskelig å gå tilbake til fastlegen, som sa at tråden ville råtne, og fortelle at jeg har kontaktet sykehuset, og at de sa noe annet.

Hva mener dr. Online. Hvem skal jeg høre på? Da min mann i dag enda en gang prøvde å fjerne trådenden med pinsett, røk tråden og bare veldig lite stikker nå ut fra arret. Er det mulig at jeg ikke behøver å gjøre noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161906-stingrester-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En trådende som stikker gjennom huden vil før eller senere forårsake infeksjon og bør derfor fjernes. Om det er fastlegen eller sykehuset som gjør det spiller mindre rolle.

Men nå er saken den at siden min mann prøvde å fjerne tråden med pinsett og stinget røk like ved hudkanten, er det omtrent ikke noe tråd som stikker opp lenger. Det plager meg ikke nå, men mener du uansett at jeg bør ta det opp for å få vurdert om det må fjernes? plager det meg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...