Gå til innhold

selvmord...

Anbefalte innlegg

når noen tenker så mye på å dø at de begynner å planlegge og prøve heller enn å leve en dag til uansett hvor små problemene er, hva gjør man? når noen ikke vil dø, men klarer ikke en dag til med de samme tingene man ikke klarer... gir opp... da ingen merker noe eller ser ut til å blåse i det... .....................................

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161928-selvmord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta vare på deg selv

Hvor kan man søke hjelp? Jeg har prøvd på legevakta, hos fastlegen og ringt til psykiater. Jeg blir nektet å komme og får avslag på henvisninger.

Det syns jeg høres merkelig ut. Derimot er det som regel veldig lang kø hos psykologer, så hvis du har blitt avvist, er nok hovedgrunnen at de ikke har kapasitet.

Gå til fastlegen din (eller en annen lege) og be om henvisning til psykolog. Kanskje du kan be legen (eller en venn) om hjelp til å skrive et brev fra deg til psykologen. Så sender du brevet rundt til flere psykologer og ber om å få time eller om du eventuelt kan få stå på venteliste hos dem.

Grunnen til at du bør skrive til flere (en hel haug) er at så mange har inntaksstopp. Og det gjør ikke noe om du står på venteliste hos flere, da tar du bare imot den første timen du får.

Henvisningen pleier du uansett ikke å måtte levere før du møter til første time.

Mens du venter på time, syns jeg du bør forklare legen om tankene dine, og be om å få antidepressiva. Det kan hjelpe å dempe de verste tankene dine, slik at du orker å leve videre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161928-selvmord/#findComment-1048076
Del på andre sider

Hvor kan man søke hjelp? Jeg har prøvd på legevakta, hos fastlegen og ringt til psykiater. Jeg blir nektet å komme og får avslag på henvisninger.

Fastlegen har plikt til å yte øyeblikkelig hjelp. Det samme har legevakten på kvelder og helger.

Det kan hende grunnen til at du blir avvist er at legen/legesekretæren ikke forstår hvor ille du har det. Det er vanskelig å formidle når man er så langt nede. Min erfaring er at en ofte må få en annen til å ringe for seg. Da har legen/legesekretæren i det minste et bedre bilde av hvordan situasjonen er, og kan lettere vurdere om du har behov for øyeblikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161928-selvmord/#findComment-1048635
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...