Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 18 og som er 170 høy og veier 70 kg. Hos helsesøster ble blodtrykket mitt målt til 140/90. Hun sa dette var litt høyt.jeg er jo ganske ung.. Er blodtrykket mitt VELDIG høyt? Var avslappet og absolutt og ikke nervøs eller stresset under målingen. Er høyt blodtrykk farlig? Bør jeg gå til lege? Kan jeg komme til å merke det på helsen hvis jeg i fremtiden har høyt blodtrykk? Har det egentlig noe å si i det hele tatt? det skjer vel noe, siden en stadig hører at det ikke er bra med høyt blodtrykk.. eller?

- verity

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161982-for-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Normalt blodtrykk hos en voksen person bør ikke være over 120/80 mmHg (systole/diastole). Høyt blodtrykk gjør at blodet ditt presser mer på blodåreveggene, og dette er ikke så veldig bra. I tillegg vil høyt blodtrykk kombinert med høyt kolesterol være enda farligere, fordi det høye kolesterolet kan samle "klumper" av fett i blodbanene dine (arterosklerose), som er den hyppigste årsaken til hjerteinfarkt. Med en slik "fettpropp" blir blodtrykket enda større.

Det er veldig viktig å prøve å få senket blodtrykket. Snakk med legen din og kom frem til en løsning.

Jeg synes ikke det var helt galt å sende dette til Alternativforumet også.

Vet om flere som har hatt god effekt av Sirkulinum fra Biosan. Dette får du kjøpt i helsekosten. Ikke er det så dyrt heller, 120-130kr. Skal være bra for lett forhøyet blodtrykk.

Nå er det også slik at å måle blodtrykket kun en gang ikke alltid gir rette tall. Du målte det jo også hos helsesøster og kan ha vært litt urolig, uten å merke det selv. Da går jo blodtrykket opp.

Sjekk det noen ganger til, med visse mellomrom, det er greit å følge med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...