Gå til innhold

Utbrendt av migrene.


liinus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke om dette er riktig forum å legge dette under psykiatri, men for meg virker det som om dette er nærmest, da det ikke var noen nevrolog tilgjengelig. Jeg har slitt med migrene i ca 22 år og er i dag 38,alenemor med sønn på 13. Jeg har i alle år jobbet 100 % stillig, i en meget krevende jobb med mye omorganiseringer og forandringer hele tiden. Jeg har de siste årene hatt migereanfall hver eneste dag og har døyvet dette så godt det går med Imigran og nå senere til Almogran. Har de siste årene gitt utrykk for at jeg har følt meg veldig sliten og at jeg synes jeg spiste for mye piller. Har nå kommet i en situasjon hvor kroppen har sagt nok og gåt nå sykmeldt på 6. uken. Jeg hadde for 7 uker siden en nyreinfeksjon og har etter dette ikke kommet meg opp igjen. Eier ingen krefter i kroppen, blir kvalm og svimmel når jeg prøver meg på dagligdagste ting som å dra til butikken. Orker ikke snakke med noen, tar ikke tlf og lukker ikke opp. Gudjslov så har jeg min sønn på 13 som, gjør at jeg må bite tenna sammen og holde en hvis struktur i hverdagen. Men kan det være slik at jeg er blitt "utbrednt" ved at jeg i 20 år har bitt tenna sammen spist piller og holdt meg oppegående med et foreykende tempo. Jeg vet at jeg har brukt utrolig mye energi på og fortrenge migrenen hver eneste dag, for å klare å komme meg gjennom dagen. Jeg tror nå at kroppen har sagt stopp og jeg klarer ikke lenger "fortrenge" smerten.Den er der, kraftig, flere ganger hver eneste uke, og dette går ikke lenger. Min lege menere dette kan være bivirkninger av for mye medisiner og vil endelig sende meg til nevrolog. Hva kan han i så fall finne ut om dette....hvor lang tid vil det ta hvis det er slik at kroppen har sagt stopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mange gode råd å komme med. Bare et spørsmål: Kan migreneanfallene være et tegn på at det er for mange stressfaktorer i livet ditt? Så den på en måte er en varsellampe som sier at du må gi deg selv tid til å hente deg inn igjen etter takene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du migrene nesten daglig, bør du ta noe forebyggende. Har du forsøkt betablokker eller annen blodtrykksmedisin?

Selv kutter jeg ut Anervan etter 20 års bruk. Jeg drikker nå vann tilsatt korallsand og migrenen er så godt som forsvunnet. Jeg tror medisinen framkaller nye anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du migrene nesten daglig, bør du ta noe forebyggende. Har du forsøkt betablokker eller annen blodtrykksmedisin?

Selv kutter jeg ut Anervan etter 20 års bruk. Jeg drikker nå vann tilsatt korallsand og migrenen er så godt som forsvunnet. Jeg tror medisinen framkaller nye anfall.

Takk for svar fresja :-)

Jeg har prøvet det meste som er å prøve den medisinske veien tror jeg. Betablokker og Anervan, det som finnes av migrenedempende/forebyggende medisiner, kiropraktor, akupuntur, fysioterapaut, psykomotoriker, uten noen virkning. Du nevner vann tilsatt korallsand. Hvor får du tak i dette, og hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange gode råd å komme med. Bare et spørsmål: Kan migreneanfallene være et tegn på at det er for mange stressfaktorer i livet ditt? Så den på en måte er en varsellampe som sier at du må gi deg selv tid til å hente deg inn igjen etter takene?

Takk for svar orio :-)

Du er nok helt klart inne på noe der. Men det med å gi meg selv tid til å komme meg etter takene......den tiden har jeg ikke. Det blir vanskelig når man har slike "tak" omtrent hver dag, så kan jeg jo ikke stoppe hverdagen for å få tid til å komme meg. Det er vel en ond sirkel det er vanskelig å komme ut av. Derfor er jeg spendt på hva en nevrolog gjør for å finne ut av slike problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar orio :-)

Du er nok helt klart inne på noe der. Men det med å gi meg selv tid til å komme meg etter takene......den tiden har jeg ikke. Det blir vanskelig når man har slike "tak" omtrent hver dag, så kan jeg jo ikke stoppe hverdagen for å få tid til å komme meg. Det er vel en ond sirkel det er vanskelig å komme ut av. Derfor er jeg spendt på hva en nevrolog gjør for å finne ut av slike problemer.

Vet det er vanskelig å finne tid til å ta vare på seg selv i en travel hverdag. Tok meg ikke tid til det selv, overså alle varsellamper og små "sammenbrudd" helt til jeg knakk helt sammen. Og da gjorde jeg det skikkelig, klarte ikke gå ut av huset på nesten 18 måneder. Er bare redd andre skal gjøre samme feilen som meg.

Men, jeg mener ikke å moralisere. Vet det er forferdelig vanskelig å prioritere seg selv. Jeg så tydelig hvor det bar hen selv, visste at jeg en dag kom til å knekke helt sammen. Men fortsatte allikevel. Men, tro meg, det er lettere å forebygge enn å behandle. (En klisjé, men sant.)

Håper nevrologen har hjelp å tilby, så migrenen i det minste blir en mindre belastning. Kanskje det gir deg overskudd til å gjøre noe med hverdagen også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar fresja :-)

Jeg har prøvet det meste som er å prøve den medisinske veien tror jeg. Betablokker og Anervan, det som finnes av migrenedempende/forebyggende medisiner, kiropraktor, akupuntur, fysioterapaut, psykomotoriker, uten noen virkning. Du nevner vann tilsatt korallsand. Hvor får du tak i dette, og hvordan fungerer det?

Du får kjøpt korallsand på helsekostbutikker. Selv drikker jeg sånt vann hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...