Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Rolig morgenstund betyr bla at man kan kikke nærmere på det nye Dol-designet. Og da ser man at det finnes en bolk / kolonne til venstre kalt 'Siste svar'.

Hva er 'Siste svar'? Det er ikke de _siste_ svarene, de leser man i 100 nyeste som befinner seg et step mot høyre, i ny kolonne.

Man tenker derved at 'Siste svar' er en overflødig misforståelse. Har man rett?

Dernest tenker man at menyene rundt omkring er for folk med ekstra godt syn. For alle med normalt syn og nedover, fortoner det å forholde seg til og å åpne menyvalgene som å åpne en russisk babuscha-dukke (?).

Man er såpass konspiratorisk anlagt at man lurer på om Øyelegene Sebra og Sebedre og Øyeklinikken Sebest har innflytelse på designen.

Over kaffen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161989-nok-en-gang-design-n%C3%A5-menyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Dernest tenker man at menyene rundt omkring er for folk med ekstra godt syn. For alle med normalt syn og nedover, fortoner det å forholde seg til og å åpne menyvalgene som å åpne en russisk babuscha-dukke (?)."

Eh, javel? Har ikke tenkt over at det skulle være for små skrift.

Hva med briller eller linser?

Det med Siste svar er jeg enig med deg i.

"Dernest tenker man at menyene rundt omkring er for folk med ekstra godt syn. For alle med normalt syn og nedover, fortoner det å forholde seg til og å åpne menyvalgene som å åpne en russisk babuscha-dukke (?)."

Eh, javel? Har ikke tenkt over at det skulle være for små skrift.

Hva med briller eller linser?

Det med Siste svar er jeg enig med deg i.

Hve mener du? Dette handler da ikke om meg personlig? Jeg har normalt syn, men snakker om at folk med ikke fullt så bra syn har problemer med å lese knøttebittesmåbokstavene.

Hve mener du? Dette handler da ikke om meg personlig? Jeg har normalt syn, men snakker om at folk med ikke fullt så bra syn har problemer med å lese knøttebittesmåbokstavene.

Men har en nedsatt syn så er det jo vanlig å skaffe seg briller eller linser, så en kan lese uten å måtte ha stor skrift.

Er du uenig i det?

Når du skriver "for alle med normalt syn og nedover", så virker det jo som du mener normalt syn og dårligere syn. Da er løsningen briller/linser.

Men har en nedsatt syn så er det jo vanlig å skaffe seg briller eller linser, så en kan lese uten å måtte ha stor skrift.

Er du uenig i det?

Når du skriver "for alle med normalt syn og nedover", så virker det jo som du mener normalt syn og dårligere syn. Da er løsningen briller/linser.

Nærsyntbriller/-linser fungerer slik at det personen ser, blir klarere, men mer eller mindre forminsket alt etter som hvor sterke brillene er.

En med briller/linser på feks -3 vil se en mye mindre verden enn en med vanlig syn og uten briller gjør. For ikke å snakke om en med -7. Da vil jeg tippe at teksten i menyene til venstre og øverst ikke er mer enn en tredjedel av høyden og bredden på bokstavene som du ser.

Ergo er det ikke så enkelt som 'bare å bruke briller/linser'.

Annonse

Nærsyntbriller/-linser fungerer slik at det personen ser, blir klarere, men mer eller mindre forminsket alt etter som hvor sterke brillene er.

En med briller/linser på feks -3 vil se en mye mindre verden enn en med vanlig syn og uten briller gjør. For ikke å snakke om en med -7. Da vil jeg tippe at teksten i menyene til venstre og øverst ikke er mer enn en tredjedel av høyden og bredden på bokstavene som du ser.

Jeg bruker briller og har -4 på det ene øyet og -4,5 på det andre.

Har ingen problem med å se hva som står.

Dette med at ting blir forminsket, har jeg verken hørt om eller erfart. Noe å henvise til?

Det er nesten det dummeste jeg har hørt. Hva fylles tomrommet med da?

Jeg sitter herved med linser med styrke -6.5 og ser denne siden helt utmerket. Det er derfor jeg bruker linser, for at jeg skal se normalt.

Dessuten tror jeg siste svar er siste svar fra ekspertene.

Det er nesten det dummeste jeg har hørt. Hva fylles tomrommet med da?

Jeg sitter herved med linser med styrke -6.5 og ser denne siden helt utmerket. Det er derfor jeg bruker linser, for at jeg skal se normalt.

Dessuten tror jeg siste svar er siste svar fra ekspertene.

Tommrommet?? Seriøst?? Nå lo jeg så jeg deiset rett av stolen her.

Siden du åpenbart er totalt uvitende om hvordan konkave linser fungerer, er det nesten utrolig at noen har turt å utstyre deg med sorten.

Tommrommet?? Seriøst?? Nå lo jeg så jeg deiset rett av stolen her.

Siden du åpenbart er totalt uvitende om hvordan konkave linser fungerer, er det nesten utrolig at noen har turt å utstyre deg med sorten.

Dersom bokstavene jeg ser visstnok er mindre enn de du ser, så må det enten være et tomrom eller så er skjermen min egentlig helsikes stor. Jeg syns den er helt flott, men er den større i virkeligheten, ja da er jeg søren meg heldig.

Nærmest kinolerret faktisk, om jeg kun ser 1/3 av den egentlige størrelsen.

Fantastisk.

Dersom bokstavene jeg ser visstnok er mindre enn de du ser, så må det enten være et tomrom eller så er skjermen min egentlig helsikes stor. Jeg syns den er helt flott, men er den større i virkeligheten, ja da er jeg søren meg heldig.

Nærmest kinolerret faktisk, om jeg kun ser 1/3 av den egentlige størrelsen.

Fantastisk.

Hjelpe og trøste.

Hjelpe og trøste.

Det kan du godt si. Du har ikke hostet opp et eneste godt argument for din påstand om at jeg ser verden mindre enn det du gjør.

Tenker det nok er bare til å bruke briller og linser, jeg. Noe annet her i hvertfall ikke jeg merket.

Det kan du godt si. Du har ikke hostet opp et eneste godt argument for din påstand om at jeg ser verden mindre enn det du gjør.

Tenker det nok er bare til å bruke briller og linser, jeg. Noe annet her i hvertfall ikke jeg merket.

Dette er jo regelrett komisk. At konkave linser forminsker, er ingen 'påstand', men et optisk faktum. Følgelig trenger jeg ikke å 'argumentere for' det.

Annonse

Dette er jo regelrett komisk. At konkave linser forminsker, er ingen 'påstand', men et optisk faktum. Følgelig trenger jeg ikke å 'argumentere for' det.

Hei favn

I denne tråden driter du deg ut. Jeg har da aldri opplevd verden mindre enn andre selv om jeg bruker konkave linser??

Merkelig hvordan enkelte, slik som deg, argumenterer idiotisk omkring ting de tydeligvis ikke har greie på.

Utfra det du skriver skulle jeg jo hverken ha sett mygg eller fluer, gudbevare meg vel.

Hei favn

I denne tråden driter du deg ut. Jeg har da aldri opplevd verden mindre enn andre selv om jeg bruker konkave linser??

Merkelig hvordan enkelte, slik som deg, argumenterer idiotisk omkring ting de tydeligvis ikke har greie på.

Utfra det du skriver skulle jeg jo hverken ha sett mygg eller fluer, gudbevare meg vel.

Jeg har god greie på dette, har bla lært av fagfolk.

Jeg har oppfattet det slik at "siste svar" kun gjelder svar fra disse pilletrinnerne med rød prikk foran sine innlegg.

Jeg bruker ikke disse, siden min lille fotvorte nå er forsvunnet. Jeg bruker kun 100 nyeste, og beklager at jeg der ikke finner knapp for "eldre innlegg". Det blir vanskelig å finne innlegg, siden man jo har liten tid.

Dessuten er jo "svar til meg" eller hva det heter, god å ha hvis man har en kverulering gående.

Jeg har oppfattet det slik at "siste svar" kun gjelder svar fra disse pilletrinnerne med rød prikk foran sine innlegg.

Jeg bruker ikke disse, siden min lille fotvorte nå er forsvunnet. Jeg bruker kun 100 nyeste, og beklager at jeg der ikke finner knapp for "eldre innlegg". Det blir vanskelig å finne innlegg, siden man jo har liten tid.

Dessuten er jo "svar til meg" eller hva det heter, god å ha hvis man har en kverulering gående.

Ja, siden sist har jeg også forstått at Siste svar er siste svar fra leger og desslike.

A propos kverulering... det kan aldri bli annerledes enn det jeg påpeker ellers i denne tråden, nemlig at konkave linser forminsker (slik konvekse linser forstørrer). But anyway, who cares...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...